Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:48:19 GMT

79 درصد ابلاغیه های قضایی خراسان جنوبی الکترونیکی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۱۶۰۴

79 درصد ابلاغیه های قضایی خراسان جنوبی الکترونیکی است

بیرجند - ایرنا - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 449 هزار و 396 فقره ابلاغیه در محاکم قضایی استان صادر شده که از این تعداد 79 درصد الکترونیکی بوده است.

عباس اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص ابلاغ الکترونیکی تاکنون 13.8 درصد از جمعیت استان در سامانه ابلاغ الکترونیک خدمات قضایی ثبت نام کرده اند و این آمار با توجه به میانگین 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصدی کشور، بالاتر از نرم کشوری است.
وی بیان کرد: آنچه حایز اهمیت است از آمار ثبت شده ابلاغ الکترونیکی بیش از 85 درصد ابلاغ واقعی بوده، یعنی مخاطب به سایت مراجعه کرده و نسبت به روند قضایی درخواست خود مطلع شده است.
وی گفت: هنوز در ابلاغ سنتی آمار مشاهده شده از 27 درصد پیشی نگرفته و حفظ حریم خصوصی، کاهش هزینه ها و زمان دادرسی از مهمترین دلایل مورد استقبال واقع شدن این سامانه است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده همه خدمات دادگستری های استان منوط به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک خدمات قضایی است و برای رفاه حال مخاطبان تمامی مراحل ثبت نام در ورودی ساختمان حوزه های قضایی استان به صورت کامل رایگان انجام می شود.
وی افزود: همه دادخواست های حقوقی و لوایح تجدیدنظر کیفری از طریق این دفاتر به مراجع قضایی استان ارسال می شود و قابلیت ارسال به سایر نقاط کشور وجود دارد.
اسماعیلی با بیان اینکه اکنون هفت دفتر خدمات قضایی در استان خراسان جنوبی فعالیت می کند تصریح کرد: مجوز این دفاتر به مدیران حقوقی همچون قضات بازنشسته، کارمندان و وکلای دادگستری داده می شود.
به گزارش ایرنا از هفت دفتر خدمات قضایی فعال در خراسان جنوبی، 2 دفتر در بیرجند و پنج دفتر به ترتیب در شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه، قاین و بخش نیمبلوک مستقر هستند.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي دولت الكترونيك خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وزیر کار گفت: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، خصوصاً دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، صولت مرتضوی  وزیر کار صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست دولت، اظهار داشت:درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد.

طرح کالابرگ فجرانه در ایستگاه پایانی

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، خصوصاً دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای 90 درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود 95 درصد استفاده شود

وزیر کار تصریح کرد: موانع و مشکلات این طرح رفع شده و مردم استقبال مناسبی داشتند و کسبه هم تلاش کردند در کمترین زمان، نیازهای عمومی را پاسخ دهند.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • استقبال 95 درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • مرتضوی: استقبال از کالابرگ الکترونیکی ۹۵ درصدی است
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود