Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به جای اینکه پرچم آمریکا را آتش بزنند در بررسی معاهده پالرمو و fatf دقت بیشتری به خرج دهند، زیرا آتیش زدن پرچم کار طبقات ضعیف جامعه است نه قانونگذاران.

علیرضا تسلیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند و دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: برجام یکی از بزرگترین تجربه‌های تاریخ ملت ایران بود و اگر به درستی از این تجربه استفاده نشود بار‌ها از این سوراخ گزیده خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسلیمی ادامه داد: به عنوان یک فعال دانشجویی پیشنهاد می‌دهم نهضت بازخوانی برجام راه اندازی شود و از شکل گیری زمینه این گفتگو تا طراحان این تئوری و مذاکرات شکل گرفته و حامیان این تفکر کدخدا محوری از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا باید به این موضوع پرداخته شود.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان تهران بیان داشت: باید مشخص شود چه دادیم و چه گرفتیم و بر سر چه مذاکره کردیم تا به عنوان یک تجربه تاریخی، هزینه‌هایی که در این عهدنامه صورت گرفته برای آیندگان مشخص شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم تمامی تقصیر معاهده برجام را به گردن دولت بیندازیم، افزود: قطعا اگر دولت موافقانی در هر دو جناح نداشت نمی‌توانست به آسانی این عهدنامه را به تصویب برساند.

تسلیمی اظهار داشت: شاهد این هستیم که برجام در مجلس شورای اسلامی در مدت ۲۰ دقیقه تصویب می‌شود و باید دید چه هماهنگی‌هایی در پشت صحنه صورت گرفته که این تصویب در مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند با تاکید بر اینکه چرا به منتقدین و دلسوزان برجام هرنوع انگی زده شد؟، تصریح کرد: صدا و سیما که روزی قرار بود دانشگاهی برای عموم مردم باشد تبدیل به تریبون یکطرفه دولت شد و راه را برای حضور منتقدین و مخالفین برجام بست.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند هر روز در تاخیر برجام چند صد میلیون دلار به کشور ضرر می‌زند، گفت: این افراد الان کجا هستند و این پول‌هایی که ادعا می‌کردند کجا رفته است؟

تسلیمی خاطرنشان کرد: اگر ادعای مطرح شده صحت نداشته است پس به چه حقی مردم را اغفال کردند و و اگر صحت داشته باید شفاف سازی کنند که آن همه پوا کجا صرف شده و در چه اموری هزینه شده است.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان تهران ادامه داد: افراد به ظاهر انقلابی برای اینکه خود را همرنگ جماعت کنند و برجام را از برکات و نعمات الهی دانستد الان کجا هستند تا پاسخگوی مطالبات مردم باشند؟

وی با بیان اینکه همه مسائل پیش آمده را باید در حافظه تاریخی مردم ثبت کنیم و این فرصت را از جانب نفاق بگیریم تا نتوانند دوباره با سواستفاده از جایگاه‌های خودشان و ناآگاهی مردم چنین برجام‌هایی را برای کشور رقم بزنند، تصریح کرد: چه این مسائل در حوزه فرهنگی مانند سند ۲۰۳۰ باشد چه در حوزه برجام موشکی باشد و مسائل منطقه‌ای باشد.

تسلیمی گفت: ضربه‌ای که کشور ما از برجام در زمینه علمی خورد شاید سهمگین‌تر از تحریم‌ها بوده است و ضربه‌ای که برجام به حوزه علمی کشور زد با جرات می‌توان گفت: ۸ سال تحمیلی چنین ضربه‌ای نزد و گرایش دانشجو‌ها برای تحصیل در رشته‌ای هسته‌ای خیلی کمتر شده و اشتیاق جوانان آنان برای تحصیل در این رشته از بین رفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند بیان داشت: وقتی دانشمندان هسته‌ای از کار بیکار شده و در سازمان آب و فاضلاب مشغول به کار می‌شوند مطئنا رغبتی برای دانشجو نمی‌ماند و انگیزه‌ها از بین می‌رود و فضا‌های محدود کننده‌ای که برای دانشمندان در نظر گرفته می‌شود و دانشجویان از دیدن استاد راهنمای خودشان با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه توقع ما از دولت این نیست که بیانیه خوانی کند و خروج آمریکا از برجام یک امر قابل پیش بینی بود، اما مسئولین گوش و چشم خود را بستند و تذکرات و دلسوزی‌ها گوش نداند، افزود: پاسخ آمریکا به خروج از برجام بیانیه خوانی نیست بلکه تدوین راهکار عملی جهت بازگشت سرمایه هدر رفت هسته‌ای کشور است.

تسلیمی در پایان تاکید کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به جای اینکه پرچم آمریکا را آتش بزنند در بررسی معاهده پالرمو و fatf دقت بیشتری به خرج دهند، زیرا آتیش زدن پرچم کار طبقات ضعیف جامعه است که دستشان به جایی بند نیست نه نمایندگان و قانون گذاران کشور در مجلس شورای اسلامی که دستان باری مقابله باز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد پرند برجام شورای هماهنگی بسیج دانشمندان هسته ای منتقدین برجام نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • (عکس) اهتزاز پرچم ایران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد