Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:56:36 GMT

دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران قزوین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۲۲۹۱

دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران قزوین افتتاح شد

به گزارش ایرنا، انجمن صنفی روزنامه نگاران قزوین سال 94 راه اندازی شد اما از آن زمان تاکنون فاقد دفتر و تشکیلات اداری بود.
حل مسایل و مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران از مهم ترین وظایف این تشکیلات صنفی به شمار می رود.
انتخابات هیات مدیره این انجمن هر سه سال یکبار برگزار می شود.
ریاست این انجمن در استان هم اکنون برعهده علی محمد مرادی از فعالان پیشکسوت رسانه ای استان قزوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران توسط دستگاههای ذیربط ضروری است.
داوود محمدی افزود: بیمه، توزیع عادلانه آگهی ها و نیز ارائه کاغذ با قیمت مناسب از خواسته های اهالی مطبوعات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز رسالت مطبوعات را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و از شان و جایگاه والایی برخوردارند.
اکبر اسکندر نژاد، مجلس و احزاب را از دیگر ارکان دموکراسی دانست و اظهار کرد: مطبوعات در مواردی بار احزاب را نیز در کشور بر دوش کشیده اند.
وی همچنین گفت: خودگردانی و شفافیت از مسائل مهمی است که مطبوعات باید به آن توجه داشته باشند و این مهم در سایه توجه به فعالیت بخش خصوصی میسر می شود.
این مسئول بر توسعه آموزش های حرفه ای برای خبرنگاران تاکید کرد و گفت: مطالب رسانه ها باید به گونه ای باشد که رغبت مطالعه را در افراد برانگیزد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین نیز گفت: ویژگی تشکل های صنفی این است که به مجموعه خود هویت می دهند و افراد از پراکندگی خارج می شوند.
نصرت الله علیرضایی افزود: دست اندرکاران رسانه ها دغدغه مسائل معیشتی مثل بیمه، درآمد و مسکن و نیز امنیت فکری، سیاسی و فرهنگی دارند که انجمن ها در هر 2 زمینه تاثیر گذارند.
بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان،مدیران کل تامین اجتماعی، درمان تامین اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس کانون انجمن های صنفی استان قزوین به همراه جمع دیگری از مدیران دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه نیز در این مراسم حضور داشتند.
3013/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تامین اجتماعی درآمد دستگاه های اجرایی مجلس شورای اسلامی مسکن موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز