Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@09:00:12 GMT

نیمی از مدارس کشور با مشارکت خیران احداث شده اند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۲۲۹۳

نیمی از مدارس کشور با مشارکت خیران احداث شده اند

به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد،افزود: مدرسه سازی از سوی خیران حرکتی مثبت و سازنده است که موج آن از 21 سال قبل در کشور آغاز شد.
وی با بیان اینکه 21 سال قبل جامعه خیرین مدرسه ساز را در کشور پایه گذاری کردیم،اظهار کرد: هم اکنون 650 هزار نفر در داخل و بیش از یک هزار نفر در خارج از کشور عضو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حافظی اضافه کرد: خیران هم پای دولت در زمینه مقدس مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده اند و زمینه را برای کسب دانش فرزندان این مرز و بوم فراهم ساخته اند.
حافظی ادامه داد: این حرکت مقدس نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور جریان دارد چرا که 10 درصد از جمعیت ایران در خارج از کشور زندگی می کنند و فرزندان آنها نیازمند آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی هستند.
وی افزود: بسیاری از فرزندان این مرز و بوم در کشورهای خارجی در مدارس بیگانه ملیت و هویت خود را فراموش می کنند و این مهم موجب شد برای ساخت مدارس ایرانی و به کار گیری معلمان ایرانی در خارج از کشور اقدام کنیم.
رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور افزود: این راه پرثمر با اهتمام خیران در کشور آغاز شده است و امیدواریم با همت بلند این خیران شاهد تداوم آن باشیم.
وی ادامه داد: در 32 استان و 450 شهرستان کشور تداوم این امر خیر را شاهد هستیم که زمینه را برای توسعه علم و دانش در میهن اسلام فراهم ساخته است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش رکن اصلی در هر کشور است و هر ملتی آموزش و پرورش موفقی داشته باشد در تمامی زمینه ها موفق خواهد بود.
حافظی اضافه کرد: ملت ایران فرهنگ دوست است و بیش از دولت در زمینه های آموزشی و علمی سرمایه گذاری کرده و بستر را برای تعلیم ایجاد کرده است و این بزرگترین نعمت برای ماست.
وی با بیان اینکه هر کشوری که دانش داشته باشد فرزندان آن کشور نیز راه اقتصاد و معیشت خود را خواهند یافت،افزود: باید از زحمات معلمان و فرهنگیان برای آموزش فرزندان ایران زمین تقدیر کرد.
طی چهار سال اخیر خیران استان قزوین 500 میلیارد ریال را برای مدرسه سازی هزینه کرده اند.
6101*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش جامعه سرمایه گذاری علم و دانش مدرسه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این مدرسه ۳ کلاسه یکصدو سی و هفتمین مدرسه  خیرساز شهرستان خوی بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد  .

این مدرسه  با ۲۱۷ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط خیر مدرسه ساز "مرحوم حاج یداله جدیدی" و اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شده است.

محمد پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی در مراسم افتتاح این مدرسه گفت : در حال حاضر ۱۴ باب مدرسه با ۲۱۳ کلاس درس تخریبی در زلزله های خوی هم با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در مناطق مختلف خوی در دست احداث است.

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس