Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:10:08 GMT

عشایر ظرفیتی عالی برای گردشگری بوم گردی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۲۵۷۲

عشایر ظرفیتی عالی برای گردشگری بوم گردی است

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در نشست رسیدگی به مشکلات عشایر استان سمنان در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر افزود : عشایر بکرترین محیط زندگی را دارند که بهترین ظرفیت برای گردشگری بوم‌گردی است.
وی با اشاره به انطباق انسان با محیط، طبیعت و حیات وحش در زندگی عشایری، خاطرنشان کرد : چرخه زندگی عشایر ایران به گونه ای است که گردشگران به ویژه خارجی ها تشنه گذراندن چند شبانه روز در چنین شرایط زیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قندالی با اشاره به وجود دست کم 35 میلیون هکتار عرصه های عشایری ایران که ظرفیت گردشگری دارد، خاطرنشان کرد : به همین منظور، امسال برای اولین بار در کشور مدیریت امور عشایری عضو ستاد خدمات سفر شد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور ادامه داد : فرهنگ بزرگ عشایر و سابقه تاریخی این شکل زندگی برای گردشگران خارجی جذابیت زیادی دارد به طوری که در بین عشایر زاگرس حضور چند روزه گردشگران خارجی می تواند با درآمد سالانه عشایر برابری کند.
وی درباره مسایل اقتصادی و معیشتی عشایر، بیان کرد : در این چند سال سعی کردیم به سود عشایر، جو روانی ناشی از شرایط خشکسالی و مشکلات مختلف را در کشور بشکنیم که مناسب بودن قیمت گوشت در شرایط کنونی یکی از دستاوردهای این رویکرد است.
وی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی عشایر در بررسی شاخص ها در سال های اخیر، تصریح کرد : از سال 93 تاکنون، میانگین قیمت علوفه 34 درصد و میانگین قیمت گوشت 85 درصد افزایش یافته است.
قندالی ادامه داد : از سوی دیگر تولید علوفه به میزان چهار هزار تن در کشور در سال 93 اکنون به 4.5 برابر و به 18 هزار تن افزایش یافته است.
وی بیان داشت : سال گذشته دولت علوفه را 10 هزار و 300 ریال خرید و بین عشایر هفت هزار ریال توزیع کرد و از سال گذشته یکهزار میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر درنظر گرفته شد که تاکنون 400 میلیارد ریال جذب شده است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور درباره مشکلات عشایر استان سمنان نیز گفت: مشکل میان‌بندهای مسیر کوچ عشایر این استان فقط در دو بخش رضاآباد و عباس آباد وجود دارد و دیگر مشکل عشایر استان سمنان این است که حدود 90 درصد چوپانان از اتباع افغان هستند که باید این مساله بهتر مدیریت شود.
در این نشست با حضور احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، برخی مدیران کل استان و جمعی از نمایندگان عشایر شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، مواردی مانند کمک به جبران خسارت عشایر از خشکسالی، مشکل ثبت ایل راه ها، مشکل عشایر در دریافت تسهیلات بانکی، قیمت بالای نهاده های دامی و خشکسالی مراتع، مطرح شد.
سه هزار و 181 خانوار عشایر با جمعیت 15 هزار نفر 65 درصد دام سبک استان سمنان به تعداد یک میلیون و 70 هزار راس را در اختیار دارند و سالانه 9 هزار و 330 تن گوشت قرمز به ارزش سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
6103/6026
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 خشکسالی شاخص گردشگری گوشت مجلس شورای اسلامی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۸ مواد فروش دستگیر شدند