Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@04:48:20 GMT

هیچ نشانه‌ای از قحطی در کره شمالی یافت نشد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۲۷۰۰

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به کره شمالی سفر کرده و بر نحوه توزیع مواد غذایی بین زنان و کودکان گرسنه نظارت داشته است که تازه‌ترین نشانه از خروج این کشور از انزوای بین‌المللی محسوب می‌شود.

این سفر شامل بازدیدهایی از پروژه‌هایی با بودجه و سرمایه سازمان برنامه جهانی غذا بود که از جمله آنها می‌توان به مهدکودکی در جنوب استان هوآنگ هائه و یک کارخانه تولید بیسکوییت غنی شده در پیونگ یانگ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید بیسلی گفت: در حالی که کره شمالی در تلاش است تا استانداردهای مربوط به تغذیه را رعایت کند، گرسنگی و قحطی در حال حاضر در این کشور به اندازه دهه ۱۹۹۰ میلادی بالا نیست.

وی افزود: من هیچ نشانه‌ای از قحطی در کره شمالی همانند شرایط دهه ۱۹۹۰ مشاهده نکردم و این خبر خوبی است اما شکی وجود ندارد که مساله گرسنگی و سوءتغذیه در این کشور وجود دارد.

سازمان ملل ماه گذشته پس از برگزاری نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی که منجر به بهبود روابط میان پیونگ یانگ و کشورهای غربی شد، خواستار بودجه ۱۱۱ میلیون دلاری برای کمک به مردم کره شمالی شد.

براساس آمار برنامه جهانی غذا، بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ۲۵ میلیون نفری کره شمالی در "ناامنی غذایی" به سر می‌برند و این بدان معناست که آنها تلاش می‌کنند تا دچار گرسنگی شدید نشوند و از هر چهار کودک زیر پنج سال یک نفر از سوءتغذیه شدید رنج می‌برد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره شمالی مواد غذایی زنان کودکان بودجه سرمایه تغذیه سوءتغذیه کشورهای غربی کره شمالی غذا قحطی برنامه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اسراییل به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی در غزه است

گرچه کشور‌های غربی به رهبری آمریکا به طور تمام قد در کنار توحش رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان ایستاده اند، اما تحقیقات مستقل سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های بشردوستانه حاکی از عمق فاجعه انسانی در غزه از سوی ارتش اسراییل است. 

به گزارش الجزیره، تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر از اعمال قحطی عامدانه و هدفمند رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد. 

وی در این باره اعلام کرد: نرخ میزان مراجعه پزشکی افراد نیازمند به دریافت خدمات پزشکی در غزه به شدت پایین است به طوری که اکنون این رقم حدود ۴۷ درصد است. این در حالی است که به دلیل نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی در این باریکه، نمی‌توان آمار دقیقی پیرامون نرخ میزان مراجعه پزشکی ارائه کرد. 

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: اکنون در غزه هیچ اقدام سازمان یافته، متمرکز و هدفمند برای تضمین حمایت از حقوق مردم برای دریافت خدمات سلامت وجود ندارد. 

وی با اشاره با نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی به ویژه حوزه بهداشت و درمان در غزه، تاکید کرد: جهان اکنون شاهد یک نسل کشی در غزه است. اسراییل نه تنها با بمباران غزه در حال کشتن و وارد کردن آسیب‌های غیرقابل جبران به غیرنظامیان است بلکه این رژیم و متحدانش به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی، سوء تغذیه طولانی مدت، و تشنگی به غیرنظامیان فلسطینی هستند. 

مقامات صهیونیست بار‌ها با حمله به سازمان ملل، از این نهاد به دلیل افشاگری درباره نسل کشی اسراییل انتقاد کرده اند. نماینده دائم این رژیم در سازمان ملل از آنتونیو گوترش، دبیر کل این نهاد خواست به دلیل حمایت از فلسطینیان از سمت خود کناره گیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • چشم اسرائیل را در عملیات وعده صادق نشانه گرفتیم
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • سازمان ملل: اسراییل به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی در غزه است
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم