Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عصر پنج‌شنبه بيستم اردي‌بهشت، فينال بخش پاپ برنامه هزارصدا با داوري سيامک عباسي، اهورا ايمان و رضا تاجبخش در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. پيش از اين اعلام شده بود که بابک زرين هم يکي از داوران اين برنامه است اما با عدم حضور ايشان، برنامه با يک ساعت تأخير در ساعت هفده آغاز شد. آنچه که بيشتر از هر چيزي به چشم مي‌آمد، تغييرات عمده در دکوراسيون برنامه بود و مثل فينال بخش سنتي، در اين برنامه هم گروه حرفه‌اي فيلمبرداري تلويزيوني براي ضبط کامل برنامه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزهايي که مصادف با چهاردهمين سالگرد درگذشت زنده‌ياد حسين منزوي بود، برنامه با خواندن شعري از اين شاعر بلندآوازه توسط مجري برنامه آغاز شد و سپس تيتراژ برنامه پخش شد که روي صداي زنده‌ياد ناصر چشم‌آذر ساخته شده بود و در آن، استاد با سوز دلنشين صدايش و با همه وجود نواي «مولاعلي» را سر داده بود. اين آهنگ که روي شعري از روزبه بماني‌ست، پيش از اين با تنظيم عليرضا افکاري و با صداي حميدرضا گلشن منتشر شده بود و اين اولين بار بود که با صداي استاد ناصر چشم‌آذر منتشر مي‌شد.
شش خواننده (دو نفر از بندرعباس و خوزستان، دو نفر از قاِئم‌شهر و دو نفر از تهران) در دور مقدماتي برگزيده شده و به فينال راه پيدا کرده بودند که با عدم حضور خواننده بندرعباسي، پنج شرکت‌کننده بخش فينال با اين ترتيب به اجراي زنده قطعات خود پرداختند:
آرياوش: با ترانه‌اي از اردلان زال و آهنگسازي و تنظيم فريد مهاجرپور
ميلاد اسدي: با ترانه‌اي از بيتا طايي و آهنگسازي ميلاد اسدي و تنظيم ايمان تيموريان
عليرضا خراساني: با ترانه‌اي از مجيد صالحي و ملودي مرتضي لطفي و تنظيم فريد مهاجرپور
محمدرضا رامزي: با ترانه‌اي از عليرضا حسين‌پور و تنظيم محسن مالمير و ميکس و مستر محمد افضل
همايون ابراهيمي: با ترانه‌اي از مرصاد فولادي و آهنگسازي و تنظيم سعيد رضايي
* ميان برنامه‌ها
اولين اجراي بخش جنبي اين برنامه اجراي بهمن عصار از مشهد بود. عصار که يکي از برندگان سال‌هاي گذشته برنامه هزارصدا بود، ترانه‌اي را خواند که پکيج آن را از برنامه هزارصدا هديه گرفته و آهنگسازي و تنظيم آن را مازيار عطاريان روي ترانه‌اي از دكتر عليرضا بندري انجام داده است.
در دومين ميان برنامه، عليرضا ظريف آهنگي از خود را با ترانه اجتماعي «اسب مرده» از آرين داودي، گيتار اكوستيك خود و گيتار الكتريك بهنام شكراللهي اجرا کرد. اين کار مورد استقبال قرار گرفت و عباسي گفت اين سبک موسيقي، سبک موسيقي مورد علاقه من است و کاش موسيقي‌هايي از اين دست فراگير شوند.
اجراي ارکستر تک‌نفره مهدي عطاريان که به صورت همزمان پنج ساز را نواخت يکي ديگر از ميان برنامه‌هاي هزارصداي فينال بود.
فعاليت حرفه‌اي عطاريان از سن 17 سالگي با نوازندگي در آلبوم‌هاي متعدد موسيقي از قبيل آلبوم "جزيره من" با خوانندگي و آهنگسازي مازيار عطاريان و حضور موسيقيدان‌هاي برجسته‌اي چون فؤاد حجازي، بهروز صفاريان، کاوه يغمايي و پدرام کشتکار و شروع شد. وي مبدع "ارکستر تک‌نفره" يا solo orchestra در ايران است و پيش از اين کنسرت‌هايي در خانه هنرمندان ايران(تالار بتهون) و قزوين و شهرهاي ديگر را داشته است. عطاريان عضو فدراسيون بين المللي موسيقيدانان جهان، و خانه موسيقي ايران است و نزد اساتيدي چون مصطفي کمال پورتراب،محسن الهاميان،فريدون ناصري و ... آموزش ديده است. اجراي او مورد استقبال حضار قرار گرفت.
اجراي علي بنيادي و عليرضا رستگار پايان بخش برنامه هزارصدا قبل ازاعلام نتايج بود. آنها با پيانو و صداي علي بنيادي و گيتار عليرضا رستگار يک قطعه را اجرا کردند و سپس رستگار قطعه ديگري را اجرا کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت.
در پايان برنامه با اعلام نظرات داوران محمدرضا رامزي به عنوان نفر اول فينال و آرياوش به عنوان نفر دوم برنامه هزارصدا انتخاب شد.
رامزي خواننده و آهنگسازي از خطه جنوب است که خود را از روي دکل‌هاي نفتي خليج هميشه فارس به اين برنامه رسانده بود. او نوازنده هشت ساز موسيقي است و کتاب‌هايي را در زمينه موسيقي نگاشته است و از آن جمله کتابي درباره ني‌انبان است. وي همچنين در سال‌هاي فعاليت موسيقايي خود با خوانندگان زيادي از جمله زنده‌ياد ناصر عبداللهي و مهدي يراحي به عنوان نوازنده سازهاي مختلف همکاري داشته است.
پس از اعلام نتايج اين برنامه توسط سيامک عباسي، آرش نصيري از اهورا ايمان درخواست کرد که قطعه‌اي را برا صورت بداهه اجرا کند و ايمان، با دعوت عليرضا ظرف به روي صحنه و براي نوازندگي گيتار، قطعه شنيدني و با احساس «گله دارم» که پيش از اين با ترانه و آهنگي از خودش منتشر شده است، را اجرا کرد.
* حواشي
يکي از مهم‌ترين اتفاقات اين برنامه، عذرخواهي رضا تاجبخش و عدم حضور او تا پايان برنامه بود. از آنجايي که او اين روزها درگير تمرينات کنسرت ارکستر بزرگ عاشقانه‌هاي پاپ است، مطابق با برنامه بايد راس يک ساعت برنامه را ترک مي کرد. اين اتفاق به خاطر تاخير در شروع برنامه به وجود آمد. تاجبخش در سه اجراي بخش مسابقه حضور داشت و با تفويض راي خود به داوران ديگر در دو اجراي باقي‌مانده، صحنه را ترک کرد.
يکي از حواشي جذاب اين برنامه بحث‌هاي کارشناسي دقيق سيامک عباسي و اهورا ايمان درباره ترانه‌هاي شرکت‌کنندگان بود. اين دو که از کارشناسان تحصيل کرده اين زمينه‌اند، بسيار دقيق و موشکافانه ترانه‌ها را بررسي کردند به طوري که در پايان برنامه، بسياري از تماشاگران يکي از بخش‌هاي جذاب اين برنامه را همين بحث‌ها مي دانستند.
استاد تورج شعبانخاني که قرار بود به ياد دوست ديرينش استاد ناصر چشم‌آذر بنوازد و بخواند، به علت کسالت و تالم ناشي از اين اتفاق از حضور در اين برنامه عذرخواهي کرد.
آرش نصيري مدير، مجري و تهيه‌کننده هزارصدا عنوان کرد براي دور جديد هزارصدا برنامه‌ي متفاوت‌تري را ارائه خواهيم داد و به زودي شکل جديد برگزاري برنامه هزارصدا را به اطلاع همگان خواهد رساند.
او همچنين اعلام کرد که به زودي برنامه هزارصداي شهرستان‌ها راه‌اندازي خواهد شد و در مرحله اول، اين برنامه هر ماه در يکي از شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و فينال سال بعد، مسابقه‌اي بين برگزيدگان استان‌هاي مختلف است.
هزارصدا اولين برنامه پيوسته مسابقه موسيقي در داخل کشور است که از شهريور سال 1392 آغاز کرده و به اين ترتيب در ششمين سال برگزاري خود قرار دارد. بخش سنتي اين برنامه هم از سال 1393 راه‌اندازي شده و اولين برنامه مسابقه منسجم و پيوسته ساز و آواز در تاريخ موسيقي ايران است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه ترانه باران، اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان نشست تخصصی قرآن پژوهی خواهد بود. این نشست در راستای رویکرد پژوهشی این نمایشگاه و با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا (وابسته به فرهنگستان هنر) برگزار می‌شود.

در این نشست غلامرضا راه‌پیما عضو کمیته تخصصی هنرهای سنتی فرهنگستان هنر به بازخوانی مصحف شریف به خط کوفی و معرفی یکی از شاهکارهای خوشنویسی دوره غزنویان در حوزه کتابت و تذهیب می‌پردازد و بهنام زنگی، رییس موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا نیز به بررسی کلام وحی در آثار خوشنویسان ایرانی خواهد پرداخت. این نشست روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» توسط گالری تخصصی هنرهایی ایرانی و اسلامی «ترانه باران» از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده و تا پایان اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ دایر است.

کد خبر 6099619

دیگر خبرها

  • موسیقی می تواند مصائب جامعه را کاهش دهد
  • تحلیل و پخش موسیقی ایرانی رویکرد برنامه «نیستان»
  • هوش مصنوعی کتی پری و ریانا را بدون دعوت به موزه متروپولیتن نیویورک برد
  • بازیکنان دورتموند و خواندن ترانه Someone like you از ادل پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید
  • تداوم حمایت هواداران یوونتوس از الگری: باید در تیم ما بمانی / عکس
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو