Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شاتا ، بهروز اسودی در یکصد و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: از سال گذشته تا کنون به ۸۴۸ واحد تولیدی استان به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵۵ درصد از سهم تسهیلات در استان پرداخت شده است که از بین بانکهای عامل ، بانک صنعت و معدن با ۱۶۷ درصد سهم پرداختی رتبه نخست و بانکهای صادرات ، سپه و تجارت در رتبه های بعدی قرار دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از تعداد ۸۴۸ واحد دریافت کننده تسهیلات، ۴۲۰ واحد توسط بانک کشاورزی ، ۱۷۲ واحد توسط بانک ملی و مابقی توسط ۸ بانک عامل دیگر پرداخت شده است.

اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست بیان کرد: در این جلسه با درخواست ۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان از بررسی مشکلات بانکی ، مالیات و تامین اجتماعی چهار واحد تولیدی فربد شیمی کار ، شیشه ایمنی کبیر ، ذغال سنگ وجمنو و صنایع روشنایی پارس سنگسر خبر داد و اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۷۱ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع ۱۳۸۹ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی

به گزارش قدس آنلاین، بانک مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را در موضوع نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بر اساس آن تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ‌از تعداد یک‌ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد یک‌ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر و به مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سهم صفر درصدی ۱۸ بانک

در این میان سهم مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است که شامل بانک‌های شهر، کارآفرین، ملل، گردشگری، ایران‌زمین، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، سامان، سینا، سرمایه، خاورمیانه، کشاورزی، دی، توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

همچنین نگاهی به میزان مشارکت بانک‌های شاخص نشان می‌دهد بانک مسکن بیشترین مشارکت را با ۸۵۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال داشته است.

پس از آن بانک ملت با ۲۸ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، بانک سپه با ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، بانک ملی با ۱۳ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، بانک تجارت با ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال، بانک توسعه صادرات با یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن با ۷۵۰ میلیارد ریال و بانک صادرات با ۱۵ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی مشارکت در این طرح عظیم ملی قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل