Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@11:38:50 GMT

مکان‌یابی مناسب برای احداث مساجد، ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۳۲۶۳

مکان‌یابی مناسب برای احداث مساجد، ضروری است

به گزارش ایکنا از قزوین، علی فرخ‌زاد امروز 23 اردی‌بهشت در جلسه کارگروه کمیته مساجد گفت: فلسفه تشکیل کمیته مساجد، هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های مرتبط با این زمینه است، تاکنون نیز تصمیمات خوبی در این زمینه توسط کمیته اتخاذشده است، همچنین در کمیسیون ماده پنج نیز مصوبه‌ای برای احداث نمازخانه در پارک‌ها و فضاهای سبز داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تأکید بر اهمیت مکان‌یابی مناسب برای احداث مساجد گفت: در سال‌های گذشته شاهد احداث مساجد در برخی مناطق که تراکم مسجد داشتیم، بوده‌ایم که ضروری است در این کمیته سیاست‌گذاری‌های لازم در جهت مکان‌یابی مناسب مساجد صورت گیرد.
وی افزود: در حوزه واگذاری زمین در سایر شهرهای استان نیز، راه و شهرسازی اقدامات خوبی داشته است اما برای پیشبرد امور مساجد و نمازخانه‌ها لازم است در شهرهای دیگر استان نیز کمیته مساجد تشکیل‌شده و این کمیته موظف به ارسال صورت‌جلسات برگزارشده‌ باشد، تا بدین ترتیب تمرکز تنها در شهر قزوین نباشد.
معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: هزینه‌ها و کمک‌هایی که به مساجد تعلق می‌گیرد می‌بایست در قالب تفاهم‌نامه‌ای کنترل و مدیریت شود. معاون عمرانی استاندار ادامه داد: برخی مساجد درامد بالایی دارند که در برخی موارد اصلاً نمی‌دانند این درامد را برای چه اموری هزینه کنند، لازم است با همکاری اوقاف و با دار نظر گرفتن مسائل شرعی بخشی از این درامدها به مساجد کم درامد تعلق گیرد و بین درامدها تعدیل برقرار شود.
وی در خصوص وجود کارگاه میراث فرهنگی در فضای مسجد جامع، خاطرنشان کرد: اگر قرار است در فضای مسجد کارگاهی وجود داشته باشد، کاربریان می‌بایست فقط مختص امور مرمت خود مسجد باشد و هیچ کار دیگری در آنجا صورت نگیرد، مگر در مواردی که خانه‌ای در اطراف توسط میراث فرهنگی به تملک درآمده باشد.
وی بابیان اینکه ایجاد فضاهای تجاری می‌تواند در تأمین هزینه‌های مساجد نقش عمده داشته باشد، تصریح کرد: ایجاد فضاهای تجاری نباید از حد خود خارج شود و فضای مسجد را تخت تأثیر قرار دهد. همچنین ایجاد این فضاها می‌بایست با بررسی و مطالعه صورت گیرد که ضمن سوددهی برای مساجد، امور تجاری‌شان مرتبط با مساجد و فضاهای فرهنگی باشد.
گفتنی است در این جلسه که در آن سرپرست امور شهری و شوراها، نمایندگان دفتر امام‌جمعه، شهرداری، اوقاف، میراث فرهنگی و دیگر اعضای کارگروه نیز حضور داشتند، اعضا اقدامات انجام‌گرفته توسط کمیته را بیان کردند و نیز به بررسی و بیان مشکلات مساجد و نمازخانه‌های شهری و بین‌راهی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن مساجد قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه فرهنگ باید مردمی باشد، گفت: دولت تنها وظیفه زمینه‌سازی و راهبری را برعهده دارد و انجام امور فرهنگی باید بر عهده مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهادهای فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، مطرح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: باید بررسی شود که در پایان برنامه‌های دهه کرامت با تمام هزینه‌های انجام شده چه دستاوردی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در هزینه‌کردها باید بسیار مراقب باشیم، عنوان کرد: باید تمام تمرکز خود را به کار بگیریم که برای یک کار ثواب، فعل حرام را مرتکب نشویم.

اجاق‌نژاد با اشاره به اینکه آورده دهه کرامت مخصوصا باید برای نسل جدید باشد، خاطرنشان کرد: تنها با برگزاری جلسات و نشست‌ها نمی‌توانیم فرهنگ را درست کنیم چرا که فرهنگ یک موضوع بسیار عمیق است.

وی با بیان اینکه امور فرهنگی را باید به دست افرادی بدهیم که ذاتا فرهنگی هستند، تصریح کرد: باید نظرات این افراد فرهنگی را تجمیع کرده و در دهه کرامت به دنبال تحقق آن باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه فرهنگ باید مردمی باشد، یادآور شد: دولت تنها وظیفه زمینه‌سازی و راهبری را بر عهده دارد و انجام امور فرهنگی باید بر عهده مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های مردمی باید مردمی اداره شود، گفت: هر فرهنگی که دولتی شود، مردم آن منطقه در پذیرش آن فرهنگ مقاومت خواهند کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی