Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@09:45:26 GMT

ریشه کنی بیسوادی باید از آموزش ابتدایی آغاز شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۳۳۳۷

ریشه کنی بیسوادی باید از آموزش ابتدایی آغاز شود

علی باقرزاده عصر سه شنبه در گردهمایی معاونان نهضت سوادآموزی کشور در مشهد افزود: اجباری و فراگیر کردن آموزش در دوران ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: نرخ بازگشت سرمایه گذاری در نیروی انسانی با افزایش سن رابطه معکوس دارد. سوادآموزی اقدام و روندی بسیار پرهزینه است و دلیل آن هم از دست دادن فرصتهای یادگیری در افراد است می باشد که با افزایش سن باید با هزینه های فراوان یادگیری محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بیش از20 درصد موفقیت افراد در یادگیری در سختکوشی خلاصه شده است. هشت درصد موفقیتها به مطالعه مداوم و 1.2 درصد به بکارگیری توانمندیها و خطرپذیری افراد ارتباط دارد بنابراین صرفا مطالعه و توانمندی در سوادآموزی نقش موثر را ندارند.
وی یادگیری را نیازمند انگیزه ذکر و بیان کرد: یادگیری فعال کیفیت فراگیری را افزایش می دهد و روند یادگیری زمانی موثر و عمیق است که با تمام وجود فرد، یک مفهوم دریافت شود.
او همچنین گفت: اقتصاد با موقعیت دانش آموزان در کشورهای پیشرفته ارتباط نزدیکی دارد و این ارتباط به دلیل فراهم شدن فرصتهای یادگیری متنوعتر و با کیفیت تر نسبت به سایرین است.
وی افزود: برای ایجاد تحول در نظام آموزشی باید در فرصتهای یادگیری تحول ایجاد شود. اینکه در قالب مراکز آموزشی و مدارس چه چیزی باید یاد داده شود توسط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی در قالب راهبردهای آموزشی مشخص شده است. باید به سند تحول بنیادین بطور کامل عمل کرد تا اهداف مورد نظر آن محقق شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز راهبردهای متعددی برای توسعه باسوادی تعیین کرده که شامل توسعه آموزش دوره پیش دبستانی، تاکید بر آموزشهای پایه، عمق بخشی به یادگیری و تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر است.
وی همچنین به وضعیت خوب سوادآموزی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در گروه سنی 10 تا 19 سال میزان باسوادی در این استان 98.8 است. هم اکنون حدود 11 هزار بیسواد مطلق در خراسان رضوی وجود دارند. در افراد 10 تا 29 ساله که جمعیت مولد محسوب می شوند میزان با سوادی 91.8 درصد است و در سنین 15 تا 24 سال نیز با سوادی 98.2 درصد و به معنای وجود 16 هزار و 600 نفر بیسواد در این استان است.
گردهمایی معاونان نهضت سوادآموزی کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش بیسوادی خراسان رضوی سرمایه گذاری مشهد موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از ادامه توزیع شیر رایگان در بین ۱۳۴ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی استان مرکزی به صورت دو نوبت در هفته خبر داد.

آن طور که مولوی می‌گوید این برنامه پس از هفت سال تعطیلی دوباره از آذر ماه گذشته راه اندازی شد. هدف از این اقدام، پیشگیری از سوء تغذیه و ارتقاء سلامتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ مصرف شیر است.

او افزود: این اقدام با توجه شخص رئیس جمهور همراه بود که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و استانداری‌های سراسر کشور را به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی الزام کردند.

مولوی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در استان در نظر گرفته شده است، گفت: تامین این اعتبار کار کمی نیست ولی مهمتر از آن، توزیع دقیق و کارشناسی است تا شیر ناسالم به دست دانش آموزان نرسد.

دیگر خبرها

  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • مدارس ابتدایی کیش چهارشنبه غیرحضوری است
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی