Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سودان از لغو نشست کميته فني سه جانبه درباره سد النهضه در پي انصراف مصر از شرکت در اين نشست خبر داد.
به گزارش پارس‌تودي؛ وزارت آب سودان ديروز (شنبه) اعلام کرد، قاهره تاکنون درباره اين انصراف هيچ توضيحي نداده است.
نشست کميته فني سه جانبه درباره سد النهضه قرار بود روز يکشنبه در سطح وزيران آب سه کشور سودان، اتيوپي و مصر در آديس آبابا، پايتخت اتيوپي برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين قرار بود در اين نشست ابعاد فني و مقدمات نشست کميته مشترک ميان وزيران امور خارجه و آب و مديران اطلاعات سه کشور سودان، مصر و اتيوپي مورد بررسي قرار گيرد.
نشست فني سه جانبه اين سه کشور اخيرا نيز بدون نتيجه پايان يافته بود.
سد النهضه سدي است که اتيوپي از هفت سال پيش درحال ساختن آن بر روي رود نيل نزديک مرزهاي اين کشور با سودان است. اين سد در صورت تکميل شدن، بزرگترين سد برق‌ آبي قاره آفريقا خواهد بود.
رهبران مصر، سودان و اتيوپي در مارس 2015 توافقنامه‌‌اي را امضاء کردند که اين توافقنامه شامل 10 اصل اساسي پيرامون سد النهضه است.
ازجمله اين 10 اصل حفظ حق و حقوق و منافع آبي، همکاري بر اساس منافع مشترک، نظارت بر نيازمندي‌‌هاي آبي کشورهاي منبع و سرچشمه رود نيل در نواحي مختلف آن و ضرر وارد نکردن به هر کدام از اين سه کشورها است.
با اين حال، مصر مهمترين مخالف ساخت اين سد است، زيرا قاهره بر اين باور است که ساخت اين سد کاهش سهم مصر در آبهاي رود نيل، احتمال خشکسالي و تاثير آن بر کشاورزي و آب شرب مصر را به دنبال دارد.
133/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد

رئیس هیئت ورزش روستای وبازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند گفت: در این دوره از مسابقات تیم مینی فوتبال شهید رسانه الله مراد نادری روستای تکه در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر ۱ تیم شهید سهرابی را بردو تیم شهید پیرزادی با نتیجه ۳ بر ۱ در ضربات پنالتی تیم کانون هلال احمر را برد.

ترکاشوند گفت: در مسابقه دو صحرانوری به ترتیب در رده نونهالان و نوجوانان تیم شهید نادری با کسب ۴۰۰ امتیاز اول شد تیم کانون هلال احمر با کسب ۳۰۰ امتیاز دوم شد و تیم شهید سهرابی و پیرزادی با کسب ۲۵۰ امتیاز به صورت مشترک سوم شدند .

او گفت: در مسابقات دارت که ۲۰ نفر شرکت داشتند تیم شهید نادری با ۳۵۰ امتیاز اول شد تیم کانون هلال احمر دوم شد و تیم شهید پیرزادی سوم شد.

رئیس هیئت ورزش روستای وبازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند گفت: این مسابقات به مدت ۲ روز به صورت صبح و بعد از ظهر برگزار و در پایان با دادن مدال کاپ و هدایایی از برترین‌ها تقدیر و نفرات برتر به مسابقات استانی بازی‌های بومی و محلی معرفی شدند.

 ترکاشوند گفت: این مسابقات با کمک پایگاه بسیج کانون فرهنگی و هنری مساجد دهیاری و شورای اسلامی بخش مرکزی وهیئت ورزش روستای وبازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند و اداره ورزش و جوانان نهاوند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • ببینید | رژیم صهیونیستی با جنگ چند جانبه مهار شده است
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • رژیم صهیونیستی با جنگ چند جانبه مهار شده است + فیلم
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • عکس/ دیدار دو جانبه رئیسی بانخست وزیر پاکستان
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی