Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:38:40 GMT

600 هکتار از درختان گردو شهرستان کیار خشک شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۳۸۸۸

600 هکتار از درختان گردو شهرستان کیار خشک شد

سعید داودی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، وسعت باغات شهرستان را 6 هزار هکتار برآورد و اظهار کرد: از این میزان یکهزار هکتار را درختان گردو تشکیل می دهد.
وی با اشاره به خسارت 60 درصدی درختان گردو تصریح کرد: سالانه بیش از یکهزار تن گردو از باغات این شهرستان برداشت می شد که پیش بینی می شود امسال این میزان کمتر از چهار هزار تن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان کیار از کاهش حوضه آبخیز سبزکوه و منطقه 'چهراز' بخش ناغان شهرستان خبر داد و گفت: دبی آب از 350 لیتر به 85 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
وی از بیمه نبودن بخش عمده ای از باغات گردوی شهرستان کیار ابراز تاسف کرد و گفت: با توجه به خسارات ناشی از بلایای طبیعی این خطه، بیمه محصولات ضروری است.
شهرستان کیار در 50 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
6199/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جهاد کشاورزی دبی شهرستان گردو کیار موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست فرمانداری کاشان، عملکردِ گل محمدی را در هر هکتار چهار تن و در صورت وارد نشدن خسارت و حوادث غیرمترقبه، حدود ۱۰ هزار تن برآورد کرد.
محمدی فشارکی افزود:در فصل گل چینی پنج هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گلابگیری‌های صنعتی و سنتی نیز نزدیک به ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: کاشان، رتبه نخستِ وسعت زیر کشت و تولید در استان اصفهان و رتبه اولِ میانگینِ عملکردِ تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد و حدود پنج هزار باغدارِ گل محمدی در این شهرستان اشتغال دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: گل محمدی از نظر نیاز آبی، محصولی کم آب بَر است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، در صورت وارد نشدنِ خساراتِ حوادث غیر مترقبه، بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به ۴۰ میلیون لیتر گلاب و ۳۰۰ لیتر اسانس گل محمدی از باغ‌های گل محمدی این شهرستان استحصال می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی کاشان افزود: حدود چهار و ۳۰۰ نفر سالانه در صنعت گلابگیری و استحصال عرقیجات در واحد‌ها و کارگاه‌های گلابگیری شهرستان اشتغال دارند.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات