Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور متکدیان خارجی در سیستان وبلوچستان اگر چه عاملی برای بروز ناهنجاری های اجتماعی است اما پیله شدن زنان و کودکان پاکستانی به شهروندان باعث نارضایتی و نگرانی آنها از ابتلا شدن به بیماری های عفونی و واگیر دار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، این روزها در حالی شاهد حضور بیش از حد متکدیان در اقصی نقاط استان پهناور سیستان وبلوچستان هستیم که این خطه از کشور به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره در معرض خطر قاچاق انسان به وسیله عده ای از سودجویان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته می شود حضور متکدیان در این استان با وجود فقر شدید در کشور همسایه وابسته است و به این علت است که هر روز شاهد افزایش آمار متکدیان در شهرهای این استان به ویژه زاهدان و چابهار هستیم.
حضور متکدیان خارجی در پشت چراغ قرمز، داروخانه، صف پمپ بنزین، بازار یا چهارراه رسولی و غیره اگر چه عاملی برای بروز ناهنجاری های اجتماعی است و چهره شهر را مخدوش می کند اما پیله شدن زنان و کودکان پاکستانی به شهروندان از یک سو باعث نارضایتی و از سوی دیگر باعث نگرانی  آنها از ابتلا شدن به بیماری های عفونی و واگیر دار است که ساماندهی به این معضل همت جمع کثیری از مسئولان را می طلبد.
 
متکدیان بی شناسنامه و بی هویت در چابهار
کارشناس بهزیستی در گفت و گو با چهاربهاران با اشاره به حضور متکدیان بی شناسنامه در چابهار اظهار کرد: متکدیان خارجی علاوه بر ورود انواع بیماری ها به کشور به دلیل بی هویتی و نداشتن شناسنامه مسبب سایر بزهکاری ها و ناهنجاری های موجود در شهرستان چابهار می شوند.
 


علی اظهری خطر امنیت روانی جامعه را از عمده مشکلات متکدیان برای جامعه خواند و تاکید کرد: متکدیان بیش از هر مشکلی امنیت روانی و بهداشتی جامعه را تهدید می کند و برخورد با این معظل اجتماعی باید در اولیت مسئولین امر باشند.
وی با اشاره به اینکه تکدی گری در چابهار به عنوان شغل نیست بیان کرد: تکدی گری یک ناهنجاری اجتماعی است که برای رفع آن باید اهتمام ویژه‌ای به کار برد عمدتا متکدیان نیازمند نیستند و به عنوان یک شغل تکدی گری را انتخاب کرده‌اند ولی در چابهار چیزی خلاف این وجود دارد و نیاز مالی باعث تکدی گری کودکان شده است که منطقه آزاد چابهار را برای عمل به وظایفش جدی تر می کند.
یکی از کسبه های چابهاری در این خصوص گفت: بسیاری از این افراد با حضور در اماکن پر جمعیت به خصوص مغازه ها  به تکدی گری می پردازند و برخورد مناسب و قاطعانه ای توسط مسئولین صورت نمی گیرد.
 
محمد هوت خراب کردن وجهه بومیان منطقه را از جمله مشکلات دیگر متکدیان خارجی عنوان کرد: متکدیان خارجی ظاهر بسیار زشت و نازیبایی به شهر می بخشند و بدتر از همه اینکه مسافران و گردشگران این ذهنیت برایشان ایجاد می شود که متکدیان بومی منطقه هستند.

اهمال شهرداری و منطقه آزاد چابهار در ساماندهی متکدیان
رئیس بهزیستی شهرستان چابهار گفت: اگر امروز در چابهار معتادان زباله گرد ساماندهی نشده اند دلیلش اهمال شهرداری و منطقه آزاد چابهار در حوزه های استحفاظی خود بوده است.
حسن تاوانه اظهار کرد: شهرداری بندر چابهار امروز به عنوان دبیر شورای جمع آوری معتادان سطح شهر مقصر است چراکه اقدام جدی در خصوص در راه اندازی اردوگاه سامان دهی معتادان انجام نداده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ده ها کودک و نوجوان دختر و پسر به دلیل ضعف مالی در منطقه آزاد چابهار مشغول کار و تکدی گری می باشند که کارنامه سازمان مربوطه را رو به نزول می برد.
وی با اشاره به وجود تکدی گران خارجی در چابهار گفت: نیروی انتظامی شهرستان چابهار به عنوان متولی جمع آوری اتباع بیگانه باید با دستگیری این افراد زمینۀ خروج شان را از کشور مهیا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ تهران گفت: در حاشیه مسیل باختر، فضای بی دفاع شهری به متراژ بالا وجود داشت که معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود از همین رو با برنامه ریزی این مکان به گلخانه و شهربازی تبدیل شد.

صفر علی محمد با تاکید بر استمرار اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها برای جلوگیری از حضور مجدد افراد آسیب‌پذیر در این محل افزود: نظارت و پایش مستمر فضا‌ها و نقاط پاکسازی‌شده از معتادان، کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ افزود: همچنین با نصب صندلی، کاشت گونه‌های گیاهی و نورپردازی تلاش کردیم محلی در خیابان اجاره دار تقاطع پلیس برای تجمع کارگران فصلی ایجاد و ساماندهی کنیم.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار