Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - نماينده سامانه جامع تجارت وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت که طرح ريجستري موفق شده است قاچاق گوشي هاي هوشمند تلفن همراه را تا حدود 90 درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حسين يوسفيان روز يکشنبه در نخستين کارگاه آموزشي ملي مبارزه با پولشويي و مبارزه با تامين مالي تروريسم در ساري افزود : تا پيش از اجراي طرح ريجستري روزانه تا 150 هزار دستگاه گوشي هوشمند تلفن همراه در کشور قاچاق مي شد در حالي که اکنون به زير 20 هزار دستگاه رسيده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت که از آغاز اجراي اين طرح تاکنون صدها هزار دستگاه گوشي هوشمند که صاحبان آنها در طرح ريجستري شرکت نکرده اند ، قطع شده است.
طرح ريجستري که براي اولين بار اواسط سال 85 در کشور اجرايي و اوايل سال 86 به خاطرات نواقص فراوان متوقف شده بود ، با جديت دولت تدبير و اميد براي برخورد با قاچاق کالا از سال 94 با فراهم آوري زيرساخت ها و هماهنگي ها ميان سازماني دوباره در دستور کار قرار گرفت و از پاييز سال 96 به اجرا گذاشته شد.
هدف اصلي طرح ريجستري ، مبارزه با قاچاق و واردات غير قانوني گوشي هاي هوشمند است و بر همين اساس در حال حاضر تنها گوشي هايي قادر به بهره گيري از سيم کارت هاي ايراني هستند که داراي کد شناسايي موسوم به ` آي ام يي آي IMEI ` باشند.
اين طرح که ابتدا با ثبت گوشي هاي آيفون کليد خورده بود ، در ارديبهشت ماه امسال به ساير گوشي هاي هوشمند موجود در بازار ايران رسيده است .
** قاچاقچيان دخانياتي در تيررس
نماينده سامانه جامع تجارت وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنين از گسترش فعاليت سامانه جامع انبارداري و شناسه کالا خبر داد و گفت : با عملياتي شدن اين سامانه ميزان قاچاق دخانيات در کشور که بر اساس آمارها سالانه بيش از 500 ميليون دلار بود ، به کمترين ميزان رسيده است .
وي افزود : در حال حاضر بارکد يا شناسه کالا براي توليد و واردات انواع دخانيات در کشور به صورت کامل انجام مي شود و براي ساير کالاها هم در دست اقدام است .
اين مسئول گفت : با ايجاد و تکميل سامانه جامع انبارداري ، هيچ باري بدون بارنامه اجازه جا به جايي نخواهد يافت و هر کالاي فاقد شناسه انبارداري در زمان عرضه در بازار مصرف قابل شناسايي خواهد بود.
يوسفيان خواستار ثبت تمامي انبارهاي کالاي کشور در سامانه جامع شد و گفت : بايد تمامي انبارها اعم از توليدي ، وارداتي و صادراتي در اين سامانه ثبت شود تا در آينده مشکلي براي فعالان اين حوزه ايجاد نشود.
وي کنترل ورود و خروج کالاهاي وارداتي و صادراتي و مراقبت از موجودي کالاهاي داخل انبار را از مزيت هاي اين سامانه برشمرد و گفت : اين سامانه براي جلوگيري از جا به جايي انبوهي از کالاهاي قاچاق تعريف شده است .
يوسفيان از اتصال 500 هزار انبار کالاي کشور به سامانه جامع انبارداري خبر داد و افزود : با تکميل شدن اطلاعات و پايان مهلت ثبت نام در اين سامانه ، هر گونه جا به جايي کالا با بار نامه هايي که قابليت رصد و رديابي هستند ، صورت مي گيرد.
وي يکي از مزيت هاي سامانه جامع انبارداري و شناسه کالا را جلوگيري از احتکار برشمرد و گفت : همان طوري که طرح ريجستري سبب کاهش چشم گيري قاچاق گوشي تلفن همراه در کشور شد، اين طرح ها نيز زير ساخت هاي مبارزه با پولشويي است.
نخستين کارگاه آموزشي ملي مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم با حضور مديران استاني اين بخش در پلاژ ساحلي وزارت صنعت در فرح آباد ساري برگزار شد.
ويرايش و بروز رساني دستوالعمل مبارزه با پولشويي در حوزه اصناف ، بررسي و تبادل نظر در خصوص شاخص هاي ارزيابي عملکرد ضد پولشويي ، ريسک هاي پولشويي در صنوف مشمول و تشريح شگردهاي جديد پولشويي از عنوان هاي اين دوره آموزشي يک روزه اعلام شده است .
6990/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب