Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل صدا و سیمای استان در نشست هماهنگی جشنواره ملی مسجد طراز اسلامی، گفت: این جشنواره پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع طراز اسلامی شدن مساجد، برگزار می شود که باید همه دستگاه ها به ویژه صدا و سیما و مرکز رسیدگی به امور مساجد برای حصول این مهم، تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای آینه دار افزود: در ماه مبارک رمضان و ایام غبارروبی مساجد، حضور مردم در این اماکن مذهبی بیشتر می شود که باید از این فرصت برای پویایی مساجد و تبدیل آنها به طراز اسلامی بهره برد.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هم یکی از مصادیق مسجد طراز اسلامی را این دانست که مسجد برای همه مردم و گستره هدایتگری آن برای تمام عالمیان باشد.
حجت الاسلام نوری با تشکر از تلاش صدا و سیما در موضوع توجه به مساجد افزود: داشتن ابعاد بین المللی همچون پرداختن به روز جهانی قدس، برپایی نشستهای علمی و برنامه های گفتگو در مساجد و به تصویر کشیدن فعالیت مردم در مساجد از عواملی که مسجد را به طراز اسلامی بودن سوق می دهد و باید برای آن تلاش کنیم.
محمدزهی و نیک سرشت از مسئولان مرکز امور رسیدگی به مساجد استان هم مسجد محوری با مبنای مهدویت، توانمندسازی ارکان مساجد، معرفی مساجد الگو در زمینه های مختلف، برپایی جریان هنری در مساجد و الگوسازی معماری مساجد را از معیارهای نزدیک کردن مساجد به طراز اسلامی دانستند که باید برای عملی شدن این موارد اهتمام جدی داشت.
معاونان و مدیران صدا و سیما نیز در این نشست بر توجه به خواسته های همه گروه از مخاطبان مساجد، معرفی مساجد با بسته بندی های جدید و جوان پسند، استفاده از ایده ها و تجربه های موفق در نشر قرآن، بهره گیری از توان هیأت امنای مساجد و نظرات مردم، تهیه گزارشهای ویژه از مساجد با توجه به ماه مبارک رمضان، معرفی مساجد شاخص در هر زمینه، شبانه روزی شدن فعالیت مساجد، پیوند هر چه بیشتر مسجد با معیارهای انقلاب، طرح خادمان افتخاری و پرداختن به مشترکات حوزه مساجد و کنگره شهدای استان از مسائلی بود که معاونان و مدیران صدا و سیما برای بهتر برگزار شدن همایش ملی مسجد طراز اسلامی پیشنهاد دادند.
مرحله استانی همایش ملی مسجد طراز اسلامی، در استانهای داوطلب همزمان با روز 30 مرداد روز جهانی مسجد و مرحله کشوری همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) در آذر برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش ملی مسجد طراز اسلامی صداو سیما مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران