Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:34:46 GMT

معجونی از غم و شادی، سختی و آسانی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۴۷۳۸

معجونی از غم و شادی، سختی و آسانی

نمایشگاه «دوره‌ی آبی» بهرام حنفی در گالری ساربان افتتاح شده است که در آن شاهد ۱۳ اثر نقاشیخط این هنرمند با تکنیک اکریلیک روی بوم هستیم.

به گزارش ایسنا، در میان هنرمندانی که از آثار این نمایشگاه بازدید کرده‌اند، عنایت‌الله نظری نوری ـ هنرمندان نقاشیخط ـ می‌گوید: بارها گفته‌ام که نقاشیخط فرزند سیاه مشق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیچ‌وتاب‌هایی که محصول کم بودن فضای کار آن زمان بود امروز خود به شیوه‌ای بدل شده که خوشنویسان و نقاشان از آن بهره می‌جویند. بهرام حنفی، هم بخاطر دانستن خوشنویسی و هم بخاطر شناخت پیچ‌وتاب‌های خطوط، این آثار را خلق کرده‌است.

او ادامه می‌دهد: در این نمایشگاه از رنگ آبی‌ که رنگ اصیلی در مینیاتورها است به‌خوبی استفاده شده است. آثار، شخصیت دارند و ماندگار هستند. دوایر و حرکت‌ها از هستی گرفته شده‌اند و حنفی به خوبی توانسته است آن‌ها را کنترل کند.

عنایت‌الله نظری نوری - عکس از گالری ساربان

احمد مازادی ـ هنرمند خوشنویس ـ نیز معتقد است: کارهای بهرام حنفی معجونی است از غم و شادی، سختی و آسانی، و مهم‌تر از همه رهایی و آزادی. بعد از سال‌ها آشنایی با بهرام و دیدن و دنبال کردن آثارش در این سال‌ها می‌بینیم که امروز بسیار رها و راحت کار می‌کند و این رهایی  در آثارش را به سادگی به مخاطب منتقل می‌کند. رنج‌هایی که او در این راه کشیده است در آثارش کاملا مشهود و مشخص است و همین امر باعث دیده شدن توامان سختی وسادگی در کارهایش است.

حسین نوروزی ـ خوشنویس، طراح و هنرمند نقاشیخط ـ نیز درباره این نمایشگاه می‌گوید: در حدود ۲۵ سال است که بهرام حنفی را می‌شناسم؛ هنرمندی است که هیچ وقت کارهای فردایش را نمی‌توان حدس زد و ادامه‌ی حرکتش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. او هنرمندی است که در آثار و زندگیش به شدت شورآفرینی، شورانگیزی و هیجان دارد.

بهرام حنفی در استیتمنت نمایشگاهش نوشته است:

« "درونگراییِ آبی" هنرمندان بسیاری را در خود فرو برده است. نمی‌توانم انکار کنم که من نیز در مواجهه با تاریکی‌های درون خودم، به آبی رسیدم. با این توضیح که "آبی" در نظر من تشخصی چندوجهی دارد همچون هر شخص و شیء دیگری. به همین دلیل تصور می‌کنم که این درخودفرورفتگیِ من و آبی هرگز به معنای نفی واقعیت بیرون نبوده است. در آثارم گاهی ـ کمترک - در مقابل آن وجه از شخصیتِ درخودفرورونده‌ی آبی تسلیم بوده‌ام و اجازه داده‌ام مرا به چاه ببرد. گاهی ـ بیشترک - نیز جنگیده‌ام و تلاش کرده‌ام تا انرژی‌های تجمیعی ‌ـ ‌درونی خودم و او را به بیرون پرتاب کنم. در چنین لحظاتی آبی‌های من نه تنها دیگر آرامش‌بخش نیستند، بلکه شخصیتی کنش‌گر و تهاجمی می‌یابند. سویه‌ این تهاجمات گاهی به درون است و گاهی به بیرون و گاهی توأمان به بیرون و درون. »

بهرام حنفی - عکس از گالری ساربان

این نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت در گالری «ساربان» برقرار است و علاقه‌مندان می توانند برای تماشای آثار همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نقاشی خط نمایشگاه هنري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولسیانی: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است/ از قهرمانی نا امید نیستیم+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، گئورگی گولسیانی پس از تساوی پرسپولیس برابر سپاهان اظهار کرد:: ما هنوز تیم دوم جدول هستیم. در نهایت یک تیم قهرمان می‌شود. ما هنوز در کورس قهرمانی هستیم و بازی‌ها ادامه دارد. نمی‌دانم چرا بازی ما را دوست نداشتید. با سپاهانی بازی داشتیم که قهرمانی‌های زیادی به دست آورده و حریف سرسختی است. انتظار بیشتری از تیم ما نداشته باشد. یک امتیاز گرفتیم و هنوز شانس قهرمانی داریم. ناامید نیستیم، به مبارزه ادامه می‌دهیم و باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد.

مدافع گرجستانی پرسپولیس در مورد اینکه چرا تیمش برنده نشد و فرصت صدرنشینی را از دست داد، گفت: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است. انتظار از ما کسب پیروزی بود و حس کردید که همه تلاش خود را کردیم تا برنده شویم. باید گل می‌زدیم و می‌بردیم، اما توپ‌های ما وارد دروازه نشد.

گولسیانی در مورد اینکه چه نظری درباره داوری دارد، گفت: داور لحظات زیادی بازی را متوقف کرد و از جریان انداخت. نکته دیگری ندارم تا درباره داور بگویم.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • امیری در تلاش برای جانشینی عالیشاه در قائمشهر
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • گولسیانی: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است/ از قهرمانی نا امید نیستیم+فیلم
  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم