Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@06:22:59 GMT

بهبود وضعیت کارگران نساجی بروجرد با تامین منابع مالی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۴۷۷۵

کارگران نساجی بروجرد در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۸۵۰ کارگر به‌صورت قراردادی در این واحد تولیدی مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود به نسبت قبل رضایت دارند.

کارگران این کارخانه می‌گویند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما چندین ماه است کارفرما با تامین منابع مالی با تجهیز کارخانه؛ بخش زیادی از مطالبات مزدی کارگران را  پرداخت کرده و در حال حاضر کارگران فقط یک ماه دستمزد فروردین ماه خود را از کارفرما طلبکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر نساجی بروجرد با ۳۰ درصد ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، می‌گویند: فعالیت این کارخانه از ابتدای سال جاری سرعت بیشتری گرفته و بهتر از قبل شده است.

به گفته این کارگران، پیش از این کارگران نساجی بروجرد برای دریافت مطالبات مزدی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا با چندین ماه مزد دست به اعتراض صنفی می‌زدند. در عین حال سهامدار شرکت به بهانه کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت و در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

به ادعای کارگران نساجی بروجرد، طی این سالها بخش خصوصی کارخانه که در عین حال مالک چند واحد نساجی دیگر در سایر استانها نیز هست، محصولات بی‌کیفیت واحدهای دیگر خود را با نام نساجی بروجرد در فروشگاهای زنجیره‌ای این شرکت به مشتریان عرضه کرد که این مورد ضربه جبران‌ناپذیری را به نام «نساجی بروجرد» در بازار فروش وارد کرد.

کارگران این کارخانه تصریح می‌کنند: در حال حاضر آنچه برای ما کارگران نساجی بروجرد حائز اهمیت است، به‌روز شدن دستمزد ماهانه و داشتن امنیت شغلی با عقد قراردادهای درازمدت و دائمی است که امیدواریم این مهم نیز ازسوی کارفرما محقق شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران نساجی بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، داود شایقی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات خوبی به استان جذب شد تا در سال جدید شاهد فعال شدن طرح‌های مهم استان در حوزه‌های زیربنای و عمرانی باشیم.
وی افزود: از مجموع اعتبارات جذب شده، پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استان از ردیف منابع ملی اختصاص یافت تا روند اجرایی این طرح‌های مهم و اساسی در حوزه راه‌آهن، تکمیل چهارخطه‌ها، مراکز بیمارستانی، مجتمع‌های آبرسانی و شبکه آبیاری و پروژه تالار شهر اردبیل سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت تا شاهد به سرانجام رسیدن این طرح ریلی عظیم در سال جدید باشیم.
شایقی افزود: برای تونل حیران ۴۹۰ میلیارد ریال، باند دوم مشگین‌شهر - سربند ۲۵۰ میلیارد ریال، باند دوم اردبیل - مشگین‌شهر ۲۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، باند دوم کلور- درام ۲۳۰ میلیارد ریال و برای پروژه رضی - امیرکندی و گرمی - بیله‌سوار ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی گفت: تلاش بر این است تا با تخصیص این اعتبارات بخشی از بزرگراه‌های استان در سال جدید به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با رصد دقیق جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در سال ۱۴۰۲ تلاش شد در هر ۲ حوزه تخصیص‌های مطلوب و مناسبی برای پروژه‌ها و طرح‌های استان اخذ و تامین شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور افزود: در روز‌های پایانی سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرای جذب و معوقات کارکنان اعم از اضافه کار و سایر مزایا پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند