Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: ۲۰۴ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مرحله نخست سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در حوزه امتحانی کاشان شرکت کردند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سید عبدالرضا تولیت امروز با بیان اینکه این آزمون، معتبرترین آزمون حفظ قرآن کریم کشور استدر جمع خبرنگاران اظهارداشت: تعداد شرکت کنندگان در حوزه امتحانی کاشان (شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) نسبت به سال گذشته رشد 65درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان استقبال این حوزه امتحانی را از میانگین کشوری بیشتر دانست و افزود: شرکت کنندگان این حوزه از 17استان کشور از جمله آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر،چهارمحال وبختیاری،خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان وبلوچستان ،قزوین ، کردستان ،کهکیلویه ،گلستان ،لرستان،مرکزی ،هرمزگان وهمدان بالاتراست.

تولیت خاطر نشان کرد: در استان اصفهان هم، حوزه امتحانی کاشان با 204 شرکت کننده، بعد از کلان شهر اصفهان با 680 شرکت کننده در رده دوم قرار گرفت.

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه در این حوزه، 185 خواهر و 19 برادر به رقابت پرداختند گفت: 90 درصد شرکت کنندگان این حوزه امتحانی، حافظان خواهر بودند.

تولیت، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای را از جمله مراحل این آزمون عنوان کرد و افزود: متسابقین در رشته های 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء، سه جزء و حفظ کل قرآن کریم با سیار متسابقین به رقابت پرداختند .

وی افزود: شرکت کنندگان در صورتی که بیش از 70 رصد نمره آزمون را کسب کنند، شهریورماه جاری برای شرکت در آزمون شفاهی به اداره تبلیغات اسلامی کاشان دعوت می‌شوند.

تولیت خاطر نشان کرد: قبول شدگان چهار مرحله آزمون کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف ترجمه، مفاهیم و حفظ، ترجمه و مفردات و تفسیر و علوم قرآنی، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم( درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.‌‌

وی افزود: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهای اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق همپایه این درجات تحصیلی است .

انتهای پیام/ ت

R7845/P1336/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان

ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی