Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@11:56:43 GMT

تقاضا سریلانکا برای افزایش صادرات نفت خام ایران به کلمبو

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۵۰۵۴

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «مایتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا در نشست مشترک با روحانی گفت: در ابتدا تمایل دارم از آقای روحانی رئیس‌جمهور ایران و وزرایشان و دیپلمات‌های ارشدی که در جلسه حضور دارند تشکر کنم که من را برای این بازدید دعوت کرده‌اند.

وی با اشاره به سابقه روابط دیپلماتیک بین ایران و سریلانکا گفت: روابط دیپلماتیک بین این دو کشور چند دهه قبل در دهه ۱۹۶۰ انجام شد و در سال ۱۹۶۱ برقرار شد و از آن زمان تاکنون ادامه دارد اما رابطه واقعی و حقیقی بین این دو کشور به هزاران سال قبل برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با افتخار اعلام می‌کنم که مناسبات اقتصادی و تجاری پس از پایان این سفر تقویت خواهد شد همانطور که رئیس‌جمهور گفته‌اند ما امروزمذاکراتی را در حوزه‌های مختلف انجام دادیم که من معتقدم سریلانکا و ایران باید به همکاری‌های خود در راستای مناسبات تجاری و اقتصادی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ایران یکی از خریداران عمده چای سریلانکا محسوب می‌شود، گفت: سریلانکا هم برای مدت‌های طولانی خریدار نفت خام ایران بود. بنابراین ما تقاضا کردیم که صادرات نفت خام به سریلانکا افزایش یابد تا نیازهای ما برطرف شود.

رئیس جمهور سریلانکا یادآور شد: ایران و سریلانکا جزو قدیمی‌ترین و ارشدترین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هستند که در سال ۱۹۷۶ که به میزبانی سریلانکا انجام شد رهبر جمهوری اسلامی هم در این نشست شرکت کرد. سریلانکا به سیاست‌های جنبش عدم تعهد پایبند است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما دوستی با همه کشورهای دنیا است بنابراین سیاست خارجی ما سیاست بی‌طرفانه است.

مایتریپالا سیریسنا با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین ایران و سریلانکا گفت: امروز تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص صادرات دارو و تجهیزات پزشکی همچنین در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و در حوزه‌‌های سینما و تلویزیون و فرهنگ و علوم و فناوری‌ها امضا شد و دولت سریلانکا خود را متعهد به اجرای همه تفاهم‌نامه‌هایی که اجرا شد می‌داند ما از دولت ایران درخواست کردیم که بین ایران و سریلانکا برای ارتقای سطح گردشگران در کشور خط هوایی مستقیم تشکیل شود برای نمونه در سال ۲۰۱۷ ، هفت هزار گردشگر از سریلانکا به ایران آمدند.

وی اظهار کرد: ما از دولت ایران درخواست کردیم که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در بخش خصوصی و دولتی در سریلانکا انجام دهند همچنین از تمامی کشورها دعوت می‌کنیم که در سریلانکا سرمایه‌گذاری انجام داده و دولت سریلانکا هم در این راستا برای سرمایه‌گذاران خارجی امتیازات مالیاتی همچون معافیت از مالیات را در نظر گرفته است.

رئیس جمهور سریلانکا تصریح کرد: من معتقدم همانگونه که در این جلسه مطرح شد دو طرف تلاش‌های خود را برای ارتقای مناسبات اقتصادی انجام دهند همچنین از مساعدت‌های ایران برای توسعه سریلانکا قدردانی می‌کنم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانی شده که به دلیل رکود خرید این کاهش عرضه محسوس نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار لوازم خانگی در نخستین ماه از سال جدید همانند سال گذشته با رکود روبروست البته افزایش نرخ دلار باعث شد تا رکود بازار تشدید بیشتری پیدا کند اما هنوز بازار لوازم خانگی رشد قیمتی ندارد و فقط اکثر واحدهای تولیدی تخفیفات اعمال شده بر روی محصولات خود را یا حذف و یا کاهش داده‌اند.

مشاهده بازار نشان می‌دهد علی رغم تمام وعده‌ها در جمع آوری کالای قاچاق همچنان لوازم خانگی قاچاق در بازار به وفور یافت می شود و مشتری با مراجعه به فروشگاه هزینه محصول را پرداخت و ظرف دو یا سه روز آینده محصول خارجی را در درب منزل تحویل می‌گیرد.

 

جالب اینجاست در سطح فضای مجازی نیز تبلیغ کالاهای قاچاق بی کیفیت رونق بیشتری دارد حتی در بعضی از ویدیوها فروشنده‌ها مردم را ترغیب به خرید کالای قاچاق کرده و به آنها تاکید می‌کنند با ارزان بودن این کالاها چرا سراغ جنس ایرانی می‌روید!

در بحث قیمت کالاهای ایرانی نیز تعدادی از شرکت‌ها در اسفندماه سال گذشته قیمت برخی از محصولات خود را با 25 درصد افزایش دادند اما امسال هنوز افزایش قیمتی به صورت رسمی توسط شرکت‌ها اجرایی نشده و تولیدکنندگان به نوعی در بلاتکلیفی قرار دارند. از یک طرف نوسانات نرخ ارز و از طرف دیگر تعلل در ترخیص کالاها از گمرکات تولیدکنندگان را با چالش روبرو ساخته است.

در بازار نیز مردم دست از خرید کشیده و منتظر ثبات بازار هستند. در مجموع خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانی شده و اما به دلیل رکود خرید این کاهش عرضه محسوس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • دور دوم سفر رئیس جمهور به سمنان آخر هفته انجام می‌شود
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • فیلم/ کنعانی: رئیس جمهور به پاکستان سفر می‌کند
  • ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم
  • رئیس جمهور رژیم صهیونیستی: ما به دنبال جنگ نیستیم !
  • رئیس جمهور رژیم صهوینیستی: ما به دنبال جنگ نیستیم !
  • تلاش دوباه بایدن برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل در برابر حمله ایران
  • حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد