Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@12:10:58 GMT

دستگیری7 عضو باند برداشت‌های غیر مجاز بانکی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۵۰۹۴

دستگیری7 عضو باند برداشت‌های غیر مجاز بانکی در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای باند 7 نفره برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان(فیشینگ)درمشهدشناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار قادر کریمی اظهار داشت: با شکایت یک جوان18 ساله مبنی بر سوء استفاده از کارت عابر بانک وی، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات در این باره را آغاز کردند.
 
کریمی افزود: شاکی که به درخواست دوست خود ،کارت عابر بانک و رمز آن را در اختیار دوستش قرار داده بود، پس از مراجعه به بانک متوجه شد حساب بانکی متصل به کارت عابر بانکی‌اش به دلیل واریز و برداشت وجوه متعدد به صورت غیرقانونی، ‌توسط مراجع قضایی مسدود شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی به ابعاد گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های متعددی در شهرهای تهران ، کرج ، مهریز یزد ، ابهرو شهرستان طبس که توسط زنجیره‌ای از افراد ایجاد شده بود،‌ دست یافتند.

 کریمی عنوان کرد : در همه برداشت‌های غیر مجاز که از افراد در شهرهای مختلف انجام شده بود ،متهم با کلاهبرداری و ایجاد درگاه جعلی و با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی این افراد، حساب آنان را خالی کرده است .
 
وی تصریح کرد: کلاهبردار اصلی با تشکیل باندی 7 نفره اقدام به تهیه کارت‌های عابر بانک از سایر افراد دیگر با وعده‌های مختلف نظیر پرداخت وجه 10 میلیون ریالی در ازای کارت عابر بانک به همراه رمز بلاصاحب و یا جلب اطمینان و سوء استفاده از امانت گرفتن کارت شهروندان ، می‌کرد.
 
وی گفت: متهم سابقه دار 36 ساله و گرداننده اصلی باند که قبلا پرونده‌ای مرتبط با کلاهبرداری فیشینگ در شهرهای همدان و اصفهان داشت، شناسایی و دستگیر شد و همه اعضای باند با قرار صادره روانه زندان مرکزی مشهد مقدس شدند .
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد برای امنیت در فضای مجازی به مواری از جمله استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی خارجی و تغییر رویکرد از شبکه اجتماعی خارجی به داخلی، دانلود نکردن نرم افزار از مکان‌های ناشناس و ناامن توجه کنند. همچنین شهروندان بایدبه صفحه پرداخت بانکی و تشخیص صفحه اصلی از صفحه جعلی توجه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اصفهان شناسایی و دستگیر فتا مشهد مشهد مقدس موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی طی روز دوشنبه در استان خبر داد و ابراز داشت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

وی از عودت وجه ۳۰۰ میلیون ریالی به حساب شهروندی که نرم افزار جعلی همراه بانک نصب کرده بود خبر داد و افزود: قرار بود این مبلغ به کارت فرد دیگری واریز و از کارت دوم وجه های مسروقه به رمز ارز تبدیل و سپس به حساب صرافی های خارجی منتقل شود که با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری، با دستور قضایی حساب صرافی مسدود و کمتر از ۴۸ ساعت وجه بازگشت.

کد خبر 6092520

دیگر خبرها

  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد