Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و استاد سلیم مؤذن‌زاده به عنوان مصوبه در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شده است که امیدواریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به نتیجه برسد و مصوب شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدمحمدرضا موالی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل صورت گرفته است و هم از حیث شکل، تشکیل منظم جلسات، حضور منظم اعضاء و هم از حیث مصوبات و محتوا، یک مجلس استانی غنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ما در دوره جدید در ابتدای کار، در ارتباط با نحوه کارکرد شورای فرهنگ عمومی که یک ظرفیت 10 هزار نفری را در کل کشور شکل می‌دهد و قابل اعتناست یک آسیب‌شناسی انجام دادیم؛ شورای فرهنگ عمومی اگر از حیث برنامه‌ها، محتوا و نظم و هماهنگی بتواند قدم‌های مؤثری بردارد این امیدواری وجود دارد که بتواند در گستره کشور، مؤثر واقع شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به آسیب‌شناسی که در شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است، افزود: هر جلسه فرهنگی، الزاما فرهنگ عمومی نیست ولی هر جلسه فرهنگ عمومی، یک جلسه فرهنگی است و شورای فرهنگ عمومی، فصل مشترک باورها و رفتارهای آحاد یک جامعه است و رفتارهای قابل پیش بینی در یک جامعه را فرهنگ عمومی می‌گوییم، به عنوان مثال با فرا رسیدن عید نوروز و یا ماه محرم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که مردم ایران چه مناسباتی و چه رفتارهایی از خود، بروز می‌دهند،  یا اگر بحث انتخابات را در نظر بگیریم کاملا روشن است بعد از انقلاب اسلامی، مشارکت آحاد مردم در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی خودشان جزئی از فرهنگ عمومی کشور شده است.

موالی‌زاده با اشاره به اینکه اردبیل ریشه در تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی داشته و نقش مؤثری در هویت بخشیدن به ایران اسلامی دارد، گفت: نقش بی بدیل این استان در تاریخ ایران، کاملا مشخص است و یک نقش اثرگذار و استثنایی است، دو اتفاق مهم در تاریخ ایران رخ داده که خاستگاهش اردبیل بوده است یکی اینکه ما مفتخر شدیم مذهب رسمی کشور، مذهب شیعه و اهل بیت(ع) شد و دوم اینکه انسجامی داده شد و یک شاکله‌ای به نام ایران و هویت ایران شکل گرفت که اینها کارهای کوچکی نیست و خاستگاهش اردبیل است.

وی تصریح کرد: روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و استاد سلیم مؤذن‌زاده به عنوان مصوبه در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شده است که امیدواریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به نتیجه برسد و مصوب شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور، برنامه‌ای تدوین شده و سرفصل‌های جدید مشخص شده است  و رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی یک رویکرد اجرایی، میدانی و عملیاتی است یعنی تلاش شده که از بحث‌های صرف نظری فاصله گرفته و به سمت بحث‌های عملی  سوق پیدا کنیم آنچه که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است.

موالی‌زاده با اشاره به سرفصل‌های شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: نخستین سرفصل، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید فرموده‌اند و شورای فرهنگ عمومی در این رابطه سه برنامه را تعریف کرده است؛ برنامه ترویج فرهنگ کار در کشور، برنامه اصلاح الگوی مصرف و  حمایت از کالای ایرانی. سرفصل های بعدی نیز شامل سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، دین و فرهنگ، خردورزی، استدلال گرایی، روح ملی و شخصیت میهنی، ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت‌های آنان، مصرف فرهنگی، محیط زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی است.

وی با برشمردن سرفصل‌ها و ارائه توضیحات در ارتباط با سرفصل‌ها افزود: اگر در شورای فرهنگ عمومی به خوبی برنامه‌ریزی کنیم به طور قطع منشأ اثر خواهد بود و سبب بالندگی فرهنگ عمومی می‌شود چرا که بسیاری از مؤلفه‌های ما بسیار ارزشمند است و باید به اصل بهره‌وری توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید یوسفی‌ فعال فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله ملاباشی شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌ و جرح یکدیگر کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد. ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

سرهنگ یوسفی فعال گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

کد خبر 847341 منبع: ایران برچسب‌ها استان اردبیل ازدواج - طلاق قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد