Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حجت الاسلام و المسلمین اوحدی" مشاور دبیر کل مجمع تقریب در امور فرهنگی، در گفتگو با خبرنگار تقریب، گفت: آیت الله سید محمد باقر صدر یکی از نوابغ جهان اسلام به شمار می رود که در کشورهای مختلف و محافل علمی جهان معروف و شناخته شده هستند، اما متأسفانه در دانشگاههای ایران که قشر دانشجو باید با اندیشه های این شهید آشنا باشند، کمتر به این شخصیت بزرگ پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:از این رو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سال گذشته تصمیم گرفت که هر سال نشستی را تحت عنوان"طلایه داران صلح و وحدت اسلامی" برگزار کند و یکی از چهره های وحدتی این طلایه داران معرفی شود؛ سال گذشته "آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای" که یک شخصیت تقریبی است و در محافل دانشگاهی شناخته شده نبود، مورد قبول قرار گرفت و  نشستی برای بزرگداشت وی برگزار شد.

حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه، نشست علمی امسال به اندیشه های شهید سید محمد باقر صدر اختصاص دارد، گفت: این نشست یک نشست علمی و دانشگاهی است، مدعوین  این کنفرانس همگی یا دانشجوی دکتری و یا اساتید دانشگاه هستند.

وی خاطر نشان کرد: "آیت الله سید کاظم حسینی حائری" که از شاگران برجسته شهید سید محمد باقر صدر و از مراجع کنونی عراق هستند، پیامی برای این کنفرانس فرستاده اند که این پیام به زبان عربی است و  ترجمه فارسی آن در ابتدای این نشست علمی قرائت می شود.

حجت الاسلام اوحدی افزود: در این کنفرانس 4 سخنران خواهیم داشت، آیت الله شیخ محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام،  آیت الله "شیخ محسن اراکی" دبیر کل مجمع تقریب، دکتر "مهدی گلشنی" که قبلا رئیس همین پژوهشگاه بود و خانم دکتر "ثریا مکنون" عضو هیأت علمی پژوهشگاه که درباره شهیده "بنت الهدی" خواهر شهید "سید محمد باقر صدر" که در عراق به شهادت رسید، سخنرانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های این کنفرانس، رونمایی از کتاب نشست علمی بزرگداشت مقام علمی "آیت الله حاج خلیل کمره ای" و بر پایی نمایشگاه عکس و آثار شهید سید محمد باقر صدر است.

گفتنی است، این نشست علمی روز چهارشنبه ساعت 10 الی 12:30 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

دیگر خبرها

  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • نکونام و خبرنگاران: شوخ‌طبع‌ترین نسخه جواد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران