Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ دوم مهدی میدانی، مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان ادارات پنجگانه نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا، عنوان کرد: طبق سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان برنامه‌های خوبی در حوزه قرآن و نماز خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حوزه نماز، در آستانه این ماه بحث غبارروبی از مساجد انجام می‌شود، همچنین برنامه‌ریزی برای اعزام مبلغان از داخل ارتش و یا خارج از ارتش به یگان‌ها و کوی‌های سازمانی در بین نمازگزاران و برپایی ویژه‌برنامه همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌هایی‌ است که می‌توان به آن اشاره کرد.
میدانی اضافه کرد: یک چهارم محافل قرآنی ارتش یعنی بیش از 300 محفل در طی سال در ماه مبارک رمضان در تمامی یگان‌ها با تلاوت قاریان و حافظان ارتش و یا خارج از ارتش و در برخی از یگان‌ها طبق سنوات گذشته از قراء مصری که طی این بازه زمانی برای اجرای محافل در ایران هستند، دعوت به عمل می‌آید.
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اضافه کرد: علاوه بر آن هر روز صبح از ساعت 7 تا 8 صبح همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز در تمامی یگان‌های ارتش کلاس قرآن برپا می‌شود که امسال این کلاس‌ها با در نظر گرفتن سطح‌بندی و در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن، مفاهیم و تفسیر قرآن سطح‌بندی شده است.
وی با اشاره به اینکه طی ماه مبارک رمضان کتاب‌های حدیث هفتمین دوره این جشنواره تحویل یگان‌ها می‌شود، عنوان کرد: تا این کتاب در اختیار خانواده‌ها و شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره برسد و به حفظ احادیث اهل‌بیت(ع) به صورت موضوعی که در این کتاب آمده است بپردازند.
میدانی با اشاره به آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل از 14 خردادماه در یگان‌ها و کوی‌های سازمانی، بیان کرد: این مسابقات به تناوب در تمامی نیروها با رویکرد و توجه به رشته حفظ انجام می‌شود به گونه‌ای در مرحله خانواده‌ها امسال برای رشته حفظ یک جزء را تا مرحله ادارات خواهیم داشت تا علاوه بر توجه به مفاهیم و قرائت قرآن به امر حفظ قرآن نیز اهتمام داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی ایکنا مؤسسات قرآنی محفل انس با قرآن ارتش قرآن ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه