Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:28:47 GMT

اعتیاد والدین عامل 55 درصد کودک آزاری در خراسان رضوی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۶۶۰۱

اعتیاد والدین عامل 55 درصد کودک آزاری در خراسان رضوی است

به گزارش ایرنا، غلامحسین حقدادی روز یکشنبه در کارگروه امور اجتماعی گناباد افزود: اعتیاد، طلاق و غفلت والدین مهمترین عوامل کودک آزاری ها در این استان به شمار می رود که در این میان اعتیاد در رده اول قرار دارد.
وی اظهار کرد: در سالهای اخیر به دلیل آموزشهای عمومی از جمله اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی، حساسیت عمومی نسبت به کودک آزاری ها افزایش یافته و باید با فرهنگ سازی و توجه بیشتر اقشار جامعه برای کاهش این معضل گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اعتیاد و طلاق مهمترین آسیب اجتماعی خراسان رضوی و عامل اصلی از هم گسستگی کانون خانواده هاست و نزاع و بددهنی زوجین نیز علت اصلی 35 درصد درخواست های طلاق را در این استان به خود اختصاص می دهد.
حقدادی افزود: اجرای طرح مشاوره پیش از طلاق طی سه سال گذشته در کاهش معضل طلاق در این استان نقش مهمی داشته و میزان طلاق را از 18 هزار و 500 مورد در سال 1393 به حدود 16 هزار مورد در انتهای سال گذشته کاهش داده است.
وی تعدد متولیان و بخشهای تصمیم گیرنده، سلیقه ای و جزیره ای کار کردن و نبود نظارت واحد بر فعالیتهای مقابله با آسیبهای اجتماعی را از معضلات این بخش دانست و اظهار کرد: طرحهای این بخش باید برنامه محور و با شناخت دقیق مسائل و معضلات هر منطقه تدوین و اجرا شوند و لزوم تدوین شناسنامه اجتماعی برای هر شهرستان ضروری است.
استاد علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز در این نشست با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی در جامعه گسترش یافته است، گفت: باید با هم افزایی بخشهای مختلف و مسئولان دست اندرکار و جلب مشارکت مردم برای کاهش آنها اقدام کرد.
دکتر سید سعید حسینی افزود: موازی کاری و نبود پیوند و هم افزایی لازم از مشکلات مهم در مقابله موثر با این معضلات است.
محمد علی جعفری، معاون فرماندار گناباد هم با اشاره به مشارکت مردم این شهرستان در کاهش معضلاتی مانند حمایت از محرومان و مسائل اجتماعی خواستار استفاده بیشتر از این ظرفیت در کاهش تبعات آسیبهای اجتماعی در گناباد شد.
بیکاری، اعتیاد، طلاق، کاهش روابط خانوادگی، استفاده نادرست از فضای مجازی و مهاجرت مهمترین آسیبهای اجتماعی در گناباد محسوب می شود.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بیکاری خانواده خراسان رضوی کودک آزاری والدین موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تأیید دو مرحله‌ای و استفاده از رمز و پسوردهای آسان و قابل حدس است.

این مقام مسؤول ادامه داد: افراد کلاهبردار با سو استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام‌رسان ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد، افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضاً محرمانه افراد، فریب خورده؛ زمینه اخاذی و باج‌گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می‌کنند.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه‌های اجتماعی ، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام‌رسان های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب ( Account) گزینه تأیید دو مرحله‌ای ( two- stepverification) را انتخاب کرده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 6100186

دیگر خبرها

  • اختلافات شخصی عامل ربایش کودک ۱۸ ماهه در تالش
  • اختلافات شخصی عامل ربایش کودک ۱۸ ماهه تالشی
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته