Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه الشرق قطر؛ يک پژوهشگر فلسطيني گفت مرحله انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به شهر اشغالي قدس،‌ در واقع ادامه روند سازشي است که انور سادات رئيس جمهور پيشين مصر آغاز کرده است و در ادامه برخي از رؤسا و حاکمان کشورهاي ديگر نيز رويکرد او را در پيش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق قطر نوشت:­ سهاد قليبو در گفتگو با اين روزنامه تأکيد کرد موافقت تشکيلات خودگردان با تصميم انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به قدس، واشنگتن را تشويق کرد تا تصميم خود را براي انتقال سفارت اعلام کند.
قليبو، انتقال سفارت از تل آويو به قدس سرآغازي براي يهودي سازي فلسطين است. انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به قدس نمادي از چشم پوشي تشکيلات خودگردان از شهر قدس و بقيه اراضي فلسطين است. قدس پايتخت ديني و شهر جهاني براي هم مسلمانان و مسيحيان است. امضاي پيمان ميان دولت اسرائيل و سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) در سال 1993، سرآغازي براي چشم پوشي و دست کشيدن ما از شهر قدس بود.

اين پژوهشگر فلسطيني درباره تصميم دولت آمريکا براي انتقال سفارت خود از تل آويو به قدس که قرار است روز دوشنبه و به مناسبت سالروز هفتادمين سال اعلام موجوديت اسرائيل صورت گيرد، گفت ترديدي نيست که قدس کليد صلح در جهان است و بر اين اساس سازمان آموزشي ، علمي وفرهنگي سازمان ملل ( يونسکو ) يهوديت شهر قدس را به رسميت نمي شناسد وبه عقيده من تصميم دولت آمريکا به شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه و افزايش بحران ها کمک خواهد کرد.

قليبو افزود به عقيده من مرحله انتقال سفارت به قدس ،‌ در واقع ادامه روند سازشي است که انور سادات رئيس جمهور اسبق مصر آغاز کرده است و در ادامه برخي از رؤسا و حاکمان کشورها رويکرد او را در پيش گرفتند تا اينکه ياسر عرفات رئيس فقيد ساف توافقنامه صلح با اسرائيل را امضا کرد که فقط مناطق غزه و اريحا را شامل مي شود وشهر قدس را در برنگرفت و اگرما بر اصول و اعتقادات خود پايبند مي مانديم و امتياز نمي داديم ، ترامپ هرگز چنيني تصميمي نمي گرفت و به رغم اينکه قدس پايتخت ديني ما و شهر مسلمانان و مسيحيان است ، اما تصميم ترامپ يک تصميم سياسي است.

پژوهشگر فلسطيني در پاسخ به اين سئوال که آيا تشکيلات خودگردان در اين تصميم گيري مسئول بوده است؟ گفت بله حتما مسئول است چون تشکيلات خودگردان از زماني که در رام الله مقيم شد به عمد در همه مناسبت ها و سخنراني ها اشاره به شهر قدس نکرده و يا خوستار آزادي اين شهر نشده است. تشکيلات خودگردان، نهايت کاري که در اين زمنيه انجام داده برگزاري فعاليت هاي اجتماعي ، فرهنگي و غيره بوده است تا نشان دهد که از شهر قدس دفاع مي کند. تشکيلات خودگردان حتي به متخصصان و دانشگاهي ها اجازه نمي دهد واقعيت هاي مسئله قدس را بيان کنند و از سخنراني آنان درباره قدس در همه مناسبت‌ها جلوگيري کرده است.

پژوهشگر فلسطيني در پاسخ به اين پرسش که آيا ترامپ اين تصميم را ناشي از ضعف تشکيلات خودگردان گرفته است، گفت حتما چنين است و به نظر مي رسد ترامپ به ضعف منطقه و کشورهاي عربي ، اطاعت و فرمانبري تشکيلات خودگردان و انحراف آن از اصول و اعتقاداتش را به خوبي پي برده است و بر اين اساس تصميم انتقال سفارت را گرفت و اسرائيل نيز از شرايط فعلي براي اجراي طرح هاي خود استفاده مي کند.

اين کارشناس فلسطيني درباره اينکه انتقال سفارت به معناي آغاز اجراي معامله قرن (نقشه جديد سازش ) است، گفت به نظر من انتقال سفارت آمريکا به قدس و يهودي سازي اين شهر همان معامله است اما به جزئيات بيشتري اشاره نکرد. مي دانيم که اعمال تحريم ها عليه قطر آغازي براي اجراي يهودي سازي قدس و معامله قرن بوده است چون قطر تنها کشور عربي بود که در برابر تصميم ترامپ ايستاد و مسئله اجراي معامله قرن را افشا کرد و به خاطر اين کارش هم مجازات و محاصره مي شد. 

وي خاطر نشان کرد کرد: نبايد فراموش کنيم که کساني باعث و باني همه مشکلات منطقه در (مصر ، يمن ، سوريه ، ليبي و عراق) هستند و در واقع نقشه معامله قرن ، يهودي سازي قدس و محاصره قطر را کشيدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سفارت آمریکا قدس فلسطین تل آويو اسرائیل مصر سادات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی

منابع خبری امروز (پنجشنبه) اعلام کردند نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان یکی از اعضای نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، منابع اعلام کردند «عمر ابو الفول» از اعضای نیروهای مقاومت گردان‌های طولکرم در خودروی شخصی خود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در ورودی اردوگاه «طولکرم» واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

براساس گزارش الجزیره، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به شدت محکوم کردند.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه خود اعلام کرد تعقیب نیروهای مقاومت در کرانه باختری توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به‌منزله یک اقدام ننگین و خیانت ملی و تنها در راستای خدمت‌رسانی به رژیم اشغالگر بوده است.

این جنبش در بیانیه خود خواستار وحدت و یکپارچگی تمامی ملت فلسطین در مقابله با اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و در برابر ابزارهای فتنه و هرج و مرج شد و بر لزوم وحدت تلاش‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اراضی و مقدسات فلسطین تاکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنایت در راستای خوش خدمتی به دشمن صهیونیستی و نیز در راستای تحقق اهداف آن در تعقیب و نابودی مجاهدان فلسطینی رخ داده است. در این بیانیه همچنین آمده است تیراندازی مستقیم به سمت رزمنده گردان طولکرم نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، این رزمنده فلسطینی را عامدانه مورد هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟