Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-سخنگوي سازمان ثبت احوال کشور از اجراي طرحي خبر داد که براساس ان همه دستگاه هاي اداري و اجرايي از دريافت کپي اسناد و مدارک هويتي ارباب رجوع منع شده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيف اله ابوترابي در مصاحبه با خبرنگاران با بيان اينکه اين طرح در سال 96 فقط در استان هاي سمنان ، خوزستان و قم به صورت آزمايشي اجرا شده است، به دستوالعمل ابلاغي رياست جمهوري در اين خصوص اشاره کرد و گفت : از اين پس همه دستگاه ها موظف هستند با اتصال به سامانه الکترونيکي دولت زمينه هاي لازم را براي استفاده از پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تعداد اسناد جمع اوري شده افراد فوت شده و زنده در سازمان ثبت احوال کشور را بالغ بر 115 ميليون نفر برشمرد و تاکيد کرد : براساس دستورالعمل صادره هيچ يک از دستگاه هاي اداري و اجرايي کشور نمي توانند کپي اسناد و مدارک هويتي ارباب رجوع خود را دريافت کنند.
ابوترابي همچنين با بيان اينکه سازمان ثبت احوال کشور از ابتداي صدور کارت هوشمند ملي تاکنون بيش از 60 درصد جمعيت کشور را پوشش داده است از پيش ثبت نام 43 ميليون نفر در سال 96 خبر داد و گفت : بيش از 36 ميليون نفر از اين افراد در اين مدت کارت هاي خود را دريافت کرده اند.
وي با اشاره به اينکه آخرين مهلت ثبت نام و دريافت کارت هوشمند ملي پايان اسفند امسال است از مردم خواست هرچه سريعتر براي دريافت کارت خود اقدام کنند.
ابوترابي ابراز اميدواري کرد سازمان ثبت احوال بتواند تا پايان سال 97 براي همه افراد مشمول ، کارت هوشمند ملي صادر کند.
وي از اينکه برخي افراد نمي توانند به مراکز صدور کارت هوشمند ملي مراجعه کنند ابراز تاسف کرد و با اشاره به ايجاد 510 ايستگاه سيار در سراسر کشور گفت : در صورت اعلام نياز ايستگاه هاي سيار موظف هستند با مراجعه به محل نگهداري از افراد ناتوان اقدامات لازم را براي صدور کارت هوشمند ملي انجام دهند .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اداري اجرايي ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، طاهر یوسفی مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک، گفت: به‌زودی از سوی شرکت دانش‌بنیان «صاپا» ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی تحویل گمرک خواهد شد تا در گمرکات اجرایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک در ادامه تاکید کرد: در یک‌سال اخیر ۱۱ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی این شرکت به گمرک تحویل و در گمرکات نصب شده است.

وی افزود: با اضافه شدن ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی به گمرکات کشور، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6096351

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور