Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبوری گفت: میزان مطالبات شرکت توزیع برق از نهاد‌ها و سازمان‌ها به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و هنوز این مبلغ وصول نشده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در نشست خبری با اصخاب رسانه با اشاره به تعداد مشترکان برق تهران، اظهار کرد: شرکت توزیع برق تهران به ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون مشترک خدمات ارائه می‌دهد که ۱۵ درصد مشترکان کشور را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران، افزود: با توجه به قرار گرفتن ۶۵۰ مرکز حیاتی و حساس در تهران اولویت نخست ارائه برق به صورت پایدار است.

به گفته وی؛ میزان مطالبات شرکت توزیع برق از نهاد‌ها و سازمان‌ها به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

صبوری با اشاره به کاهش خاموشی برق در سال گذشته، بیان کرد: خاموشی برق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲۰ درصد کاهش یافته که رضایت ۸۸ درصدی مردم را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق با اشاره به افزایش پیک مصرف در تهران، تأکید کرد: پیک مصرف برق امسال به ۵ هزار مگاوات خواهد رسید که با توجه به کاهش تولید برقابی با سال ویژه‌ای در تأمین برق مواجه هستیم.

وی با اشاره به بودجه ۳۰ میلیاردی برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع، تصریح کرد: برای مدیریت و بهینه‌سازی شبکه، ۳۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

صبوری با بیان اینکه مدیریت مصرف راهکار مناسبی برای عبور از پیک مصرف است، تأکید کرد: شرکت توزیع در تلاش است با مدیریت مصرف ۳۵۰ مگاوات از پیک مصرف را کاهش دهد و اجازه ندهد مصرف برق از ۴۵۰۰ مگاوات در پیک مصرف بالاتر رود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران، افزود: پیک مصرف برق حداکثر ۳۰۰ ساعت است که بیشتر مربوط به سیستم‌های سرمایشی در فصل تابستان است و اگر بتوانیم ۱۰ درصد مدیریت مصرف انجام دهیم بدون خاموشی از تابستان عبور خواهیم کرد.

صبور ادامه داد: مصرف برق در تابستان به ۵ هزار مگاوات می‌رسد که سهم سیستم‌های سرمایشی ۲ هزار مگاوات است.

به گفته وی؛ استفاده نکردن از سایر تجهیزات برقی مانند جاروبرقی و ماشین لباسشویی در زمان پیک مصرف می‌تواند بار شبکه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

صبوری با بیان اینکه تعرفه پلکانی در قبوض مشترکان محاسبه می‌شود، تأکید کرد: در صورت استفاده از لوازم برقی در غیر ساعت‌های پیک مصرف و ۱۱ شب به بعد تعرفه مصرف آن‌ها یک چهارم محاسبه می‌شود که هم برای مشترکان و شبکه برق سودآور است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف برق در کشور رعایت نمی‌شود، اذعان کرد: برای استفاده برق مشترکان در تابستان و زمستان به ترتیب ۲۵۰ و ۲۰۰ کیلووات ساعت برق در نظر گرفته شده است که به دلیل بدمصرفی برق ۵۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به مصارف بخش‌های دولتی، بیان کرد: ۲۵ درصد برق تهران توسط مجموعه‌های نظامی، ادارات و شهرداری‌ها انجام می‌شود که ۵۰ درصد مصرف برق مربوط به بخش سرمایشی است.

صبوری با بیان اینکه قیمت برق واقعی نیست؛ تأکید کرد: ۸۵ درصد مشترکان ماهانه حدود ۲۵ هزار تومان هزینه برق پرداخت می‌کنند که در مقایسه با سایر خدمات مانند هزینه اینترنت و موبایل رقم ناچیزی است.

وی با اشاه به فرسودگی بخشی از شبکه توزیع برق، تصریح کرد: از ۳۲ شبکه توزیع برق، ۷۰ درصد آن کابلی و زمینی است که بخشی از این شبکه قدمتی بیش از ۳۰ سال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه شبکه توزیع برق تهران کمترین تلفات را دارد، ابراز کرد: تلفات شبکه توزیع برق در سال گذشته ۷.۳ درصد بود که در انتهای سال ۹۶ به ۶.۹۳ درصد رسید و امسال به ۶.۴ درصد خواهد رسید.

صبور در پایان گفت: مدت زمان خاموشی هر مشترک در سال ۹۵، ۲۵۰ دقیقه در سال بود که در سال ۹۶ این رقم به ۱۶۰ دقیقه رسیده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۹۷ به ۱۳۰ دقیقه برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برق برق تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قشلاقی گفت: پرونده ۳۹۴ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم عرضه خارج از شبکه آرد به ارزش ۲۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کردکوی رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر الزام توزیع آرد در شبکه رسمی، واحد متخلف را به پرداخت ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

قشلاقی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی در بازرسی از کارخانه تولید آرد، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6091848

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید