Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@15:31:07 GMT

مبلغان برکات انقلاب اسلامی را تبیین کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۷۸۵۱

مبلغان برکات انقلاب اسلامی را تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر ضرورت به‌کارگیری از ظرفیت ماه رمضان برای ترویج مسائل اعتقادی، گفت: مبلغان دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی صبح امروز در همایش طلایه داران تبلیغ با حضور مبلغان و روحانیان شاهرود به میزبانی حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام‌جمعه این شهر، ضمن بیان اینکه سال جاری دارای ویژگی بزرگی است که آن ورود ما به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، تأکید کرد: بسیاری از مردم هنوز با دستاوردهای انقلاب آشنا نیستند و ممکن است از روی جهل یا مغرضانه بگویند زمان پیش از انقلاب وضعیت بهتر بود لذا این نشان می‌دهد هنوز باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌های موجود برای تبیین و تبلیغ دستاوردهای انقلاب اسلامی برای عامه مردم است انقلاب اسلامی از قم، مسجد و روحانیان شروع‌شده و تداوم و تبلیغ آن نیز باید توسط روحانیان شکل گیرد لذا باید برکات انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کرد چراکه ما معتقد هستیم امام خمینی(ره) کار بزرگی را صورت دادند و امروز باید این راه حفظ شود.

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه از روحانیان و به‌خصوص ائمه جمعه به دلیل داشتن میز خطابه‌های مردمی انتظار بیشتری است تا درباره دستاوردهای انقلاب سخن بگویند، گفت: روحانیت در خط ولایت‌فقیه حرکت می‌کند و لذا باید پاسداری از آرمان‌های امام خمینی(ره) و نسخه دوم ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهیم.

آیت‌الله شاهچراغی صداقت در عمل و گفتار را دیگر توصیه خود به مبلغان اعزامی قرارداد و تأکید کرد: روزی حضرت علی(ع) با فردی درراه بود که راهشان از مسیری جدا شد اما آن فرد مشاهده کرد که امام همراه ایشان می‌آید از آن حضرت پرسید شما که راهتان جدا بود و فرمود رسول‌الله می‌فرمایند اگر با دوستی هم‌سفر شدید و او شمارا ترک کرد چند گامی به احترام، او را مشایعت کنید و آن فرد همان‌جا مسلمان شد لذا این صداقت در رفتار حضرت علی(ع) را نشان می‌دهد چراکه اگر همه نهج‌البلاغه را نیز برای او می‌خواند او مسلمان نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه صداقت در گفتار بسیار اهمیت دارد اما آنچه بیشتر مهم محسوب می‌شود رفتار روحانیان و طلاب است، افزود: ما با زبان مردم را به خدا دعوت می‌کنیم حال‌آنکه مردم مراقب اعمال روحانیان هستند و لذا صداقت در رفتار با مردم دارای اهمیتی فراوان است، امروز اگر یک روحانی لغزشی را صورت دهد ممکن است یک فرد و یک جامعه را با لغزش روبرو کند که باید مراقب این امور بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه سه چراغ را در هر شهر مایه افتخار و روشنی آن شهر دانست و تأکید کرد: امام‌جمعه نخستین چراغ هر شهر است چراکه محور وحدت و رخدادهایی است که در جامعه اتفاق می‌افتد لذا باید این فرد را حمایت کرد که حضور روحانیان در نماز جمعه که دارای برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی است، یکی از راه‌های حمایت از این چراغ روشن محسوب می شود و لذا توصیه ما به مبلغان این است که حضور پرشور در نماز جمعه را داشته باند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه گلزار شهدا و حوزه علمیه دو چراغ دیگر هر شهر هستند، تاکید کرد: شکر خدا شاهرود هم دارای حوزه علمیه خواهران و هم برادران است که نشان می دهد چراغ حوزه در این شهر پرنورتر از گذشته است و درباره شهیدان نیز این شهرستان با بالغ بر یک هزار شهید نشان داده که سهم بزرگی در انقلاب اسلامی داشته است که می بایست این سهم در تبلیغ ایام ماه رمضان مد نظر مبلغان شاهرودی باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند