Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتسال بانوان با وجود قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال نتوانست سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کند و تیم ملی جوانان آقایان ایران برای حضور در این مسابقات انتخاب شده است.

عباس ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این موضوع توضیح داد: ما نامه‌نگاری وسیعی در ارتباط با چند موضوع که یکی از آن‌ها عدم حضور بانوان در المپیک بود با AFC و فیفا داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه قوانین عجیبی برای این المپیک جوانان وضع شده است و برای هر قاره، سهمیه‌های محدودی تعیین کرده‌اند.

او افزود: هر کشوری به جز میزبان تنها در یکی از بخش‌های بانوان یا آقایان می‌تواند در المپیک، تیم داشته باشد که به همین دلیل فوتسال پسران ایران که یکسال قبل سهمیه گرفته بود، اعزام می‌شود و با این قوانین تیم دختران ایران نمی تواند در المپیک جوانان بازی کند. همچنین قاره‌هایی مثل آسیا و اروپا تنها چهار تیم می‌توانند اعزام کنند. از همین رو تیم‌های ایران و عراق در بخش فوتسال آقایان و ژاپن و تایلند در بخش بانوان فوتسال سهمیه گرفته‌اند. با این قوانین عجیب، تیم‌هایی مثل پرتغال و اسپانیا نمی‌توانند در بخش فوتسال آقایان در المپیک حضور داشته باشند.

ترابیان درباره تیم‌های حاضر در مسابقات فوتسال المپیک جوانان اظهار کرد: تیم‌هایی مثل آرژانتین، کوبا، ایران، عراق ، مصر، جزایر سلیمان، روسیه و ایتالیا در بخش آقایان و اسپانیا، نیوزلند، پرتغال، برزیل، کلمبیا، نیجربه، آمریکا، مکزیک، ژاپن و تایلند نیز در بخش بانوان توانسته‌اند سهمیه کسب کنند.

رئیس کمیته فنی فوتسال در ادامه به یکی دیگر از قوانین عجیب این مسابقات اشاره کرد و افزود: گفته‌اند از هر کشوری به جز میزبان(آرژانتین) تنها ۱۰ بازیکن می‌توانند به مسابقات بیایند در حالی که معمولش ۱۴ نفر است. این موضوع مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد و ممکن است به دلیل مصدومیت‌ها، در مسابقات خلل ایجاد کند یا جذابیت بازی‌ها را کاهش دهد. همچنین می‌گویند برزیل می‌تواند هم تیم دختران و هم پسران داشته باشد که همه تیم‌ها به آن اعتراض کردند. درباره این موضوع در هیات اجرایی بحث شده و ممکن است در بخش فوتسال دختران، ونزوئلا را جایگزین برزیل کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فوتسال بانوان ایران المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامی سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد + فیلم

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۴ بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

 او در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر و امتیاز عالی نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیرعلی آذرپیرا سومین و آخرین نماینده ایران در این رقابت ها تا دقایقی دیگر برای کسب سهمیه المپیک در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل گانخویاگ گانباتار از مغولستان به میدان می رود.

احمد محمدنژاد جوان دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که صبح امروز جمعه با شکست ۱۴ بر ۳ مقابل حریفی از مغولستان از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

کشتی آزاد ایران پیش از این در جریان رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت
  • امامی سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد + فیلم
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • تلاش الفتی برای کسب سهمیه المپیک/ ژیمناستیک شگفتی‌ساز می‌شود؟
  • قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور
  • معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان