Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر اقلیم کردستان عراق در تهران گفت: ضرورت این موضوع حس می‌شود که همه جریان‌های کردی باید در پارلمان عراق متحد شوند تا بتوان از قدرت نفوذ بیشتری در اجرای طرحح‌ها و برنامه‌ها برخوردار شد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ پس از آنکه کمیسیون عالی انتخابات عراق شب گذشته (شنبه) نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی عراق را اعلام کرد، احزاب کُرد همچون جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان، اتحاد اسلامی کردستان، ائتلاف برای دموکراسی و عدالت و حزب دموکرات کردستان با رد نتیجه اولیه، خواهان بازشماری دستی صندوق‌های رای از سوی کمیسیون عالی انتخابات عراق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احزاب اتحادیه میهنی کردستان عراق را به تقلب گسترده در انتخابات به‌ویژه در استان سلیمانیه متهم کردند.

ناظم دباغ، رئیس دفتر اقلیم کردستان عراق در تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: «ما تاکنون در اقلیم شاهد اعتراضات مردمی و احزاب بودیم و به نظر می‌رسد تخلفات زیادی انجام شده است. باوجود این کمیسیون عالی انتخابات قول بررسی موضوع را داده و طبق آخرین اخبار رسیده، کمیته ویژه‌ای را برای بررسی اعتراض احزاب کرد تشکیل داده است. ما منتظریم ببینیم نتیجه بررسی اعتراضات چه می‌شود تا بتوان اظهارنظر دقیق‌تری انجام داد.»

وی درباره اینکه کدام جریان‌ها توانستند در نقاط مختلف اقلیم کردستان آرای بیشتری کسب کنند، تصریح کرد:‌ «در منطقه اربیل حزب پارتی و در منطقه سلیمانیه و کرکوک حزب اتحادیه میهنی پیشتاز انتخابات هستند و به نظر نمی‌رسد این نتیجه تغییر کند. همچنین طبق نتیجه اولیه انتخابات در کردستان عراق، لیست الجیل الجدید توانسته است از فراکسیون‌های سیاسی دیگر همچون تغییر،‌ جنبش دموکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح در اربیل و کرکوک پیشی بگیرد.»

وی افزود:‌ «الجیل الجدیده توانسته آرای مناسبی در اقلیم به دست بیاورد که البته قابل پیش‌بینی بود ولی نمی‌توان آن را قطعی دانست و باید منتظر نتیجه نهایی شمارش آراء بود.»

ناظم دباغ درباره اتحاد جریان‌ها و احزاب کُرد برای داشتن ائتلافی قوی در پارلمان عراق گفت:‌ «ضرورت این موضوع حس می‌شود که همه جریان‌های کُردی باید در پارلمان عراق متحد شوند تا بتوان از قدرت نفوذ بیشتری برخوردار شد. اگر این اتحاد به دست نیاید و اختلافات سیاسی همچنان در کار باشد، به نظر می‌رسد جریان‌های کردی نتوانند برنامه‌ها و طرح‌هایی را که مدنظر دارند با سرعت و دقت زیادی به جلو ببرند. برنامه‌ها و شعارهای تبلیغاتی با وحدت امکان تحقق می‌یابد.»

وی درباره آمار ارائه شده از اقبال مردم به انتخابات کنونی گفت: «اگر برآورد دقیقی از انتخابات پارلمانی کنونی داشته باشیم متوجه می‌شویم که متاسفانه انتخابات پارلمانی عراق با اقبال کمی مواجه شد و تنها 44 درصد مشارکت داشتند. در کرکوک و کلا اقلیم کردستان شاهد چنین روندی بودیم ولی میزان مشارکت در اقلیم بیشتر از نقاط دیگر بود.»

وی با انتقاد از سیاست های دولت عراق نسبت به اصلاحات اقتصادی، تصریح کرد: «علت کمبود مشارکت، نارضایتی مردم و احساساتشان است که دولت را در زمینه مبارزه با فساد ناکارآمد دیده‌اند و معتقدند که برگزاری انتخابات برایشان سود و منفعتی ندارد. سهل‌انگاری و موفق نبودن حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی نیز ازجمله مواردی بود که باعث شده است نه تنها کردها بلکه کل مردم عراق از دولت کنونی سرخورده شوند و طبعا تاثیر خود را در اقبال کم مردم به انتخابات نشان داده است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

دیگر خبرها

  • فیلم/جاری‌شدن سیل در سلیمانیه عراق
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود