Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@11:02:04 GMT

لزوم توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۸۸۳۲

لزوم توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده

فرماندار ساوه گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ ایرانی و دینی در بین خانواده ها توجه بیشتری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بهاروند فرماندار ساوه در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به جایگاه بانوان در تحکیم خانواده و نقش آنان در سلامت جامعه در حوزه های مختلف گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ ایرانی و دینی در بین خانواده ها توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاروند اظهار کرد: حوزه امور بانوان فرمانداری ساوه در راستای سیاست های ابلاغی در حوزه کمی و کیفی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع اعتیاد به شبکه های اجتماعی، آموزش نحوه انتخاب همسر، همایش هایی با موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی، نشست تخصصی با مدیران در حوزه بانوان، همایش عفاف و حجاب و همایش سبک زندگی با رویکرد بررسی آسیب های شبکه اجتماعی توانست براساس ارزیابی تخصصی عملکرد امور بانوان فرمانداری های شهرستان های استان مرکزی برای سه سال متوالی رتبه نخست را در این موضوع به خود اختصاص بدهد.

وی ادامه داد: توانمندسازی بانوان در حوزه خانواده، توانمندسازی کودکان، توسعه و گسترش مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، و مشارکت در انتخابات، برگزاری سلسله نشست های تخصصی، اجرای طرحهای مطالعاتی در این حوزه و... به عنوان شاخص های ارزیابی عملکرد امور بانوان فرمانداری ها توانست رتبه برتر استان را کسب کند.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه توان افزایی و ارتقاءتاب آوری اجتماعی زنان و خانواده برای خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب، تشکیل کمیته ستاد مبارزه با مواد مخدر و کنترل اعتیاد، شناسایی زنان دارای بیماری خاص، اقدامات پیشگیرانه و کنترل اثرات رفتارهای پر خطر و ایجاد یک مرکز امن برای ارائه تمام خدمات به بانوان از دیگر شاخص‌های این ارزیابی بوده است.

گفتنی است کسب رتبه نخست فرمانداری ساوه در این حوزه براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی استانداری اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

 

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد