Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@10:19:10 GMT

توصیه‌های تغذیه‌ ای طب سنتی به کم‌ خون‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۹۴۱۸

توصیه‌های تغذیه‌ ای طب سنتی به کم‌ خون‌ها

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  کم‌خونی به‌خصوص از نوع فقر آهن، عارضه نسبتا شایعی به شمار می‌رود و به همین دلیل ممکن است بسیاری از مبتلایان به آن، این بیماری را جدی نگیرند. این اختلال،‌ علی‌رغم شایع بودن، قابل چشم‌پوشی نیست و باید مورد درمان قرار گیرد. از منظر طب سنتی، توصیه‌های خاصی وجود دارند که به اصلاح کم‌خونی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توصیه‌هایی در مورد اصلاح کم‌خونی:

هر شب ۴۰ عدد مویز را در سرکه انگور بخیسانید، طوری که سرکه روی مویزها را بپوشاند. صبح روز بعد، مویزها و سرکه را با هم در پارچه‌ای بریزید و فشار دهید. بعد شیره‌ای که از آن خارج می‌شود را بخورید. این کار باید به‌مدت یک ماه تا چهل روز تکرار شود.

 

شربت سرکه شیره روزانه ۵ تا ۶ مرتبه استفاده شود.هفته‌ای ۲ بار و هر بار ۱.۵ کیلوگرم استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و مغز حرام، با نمک و پیاز و زردچوبه در دیگ زودپز با آب فراوان حدود ۸ ساعت بپزید تا استخوان‌ها کاملا نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. بعد ۳ استکان تا ۳ لیوان از این شیره در طول روز بنوشید یا در غذاهای خود بریزید.

 

شربت بذرها: تخم شربتی، بالنگو، فرنجمشک، کاسنی، کرفس، اسفرزه، جعفری، شوید، سیاه‌دانه، زیره سیاه، قدومه، بارهنگ، شبدر، رازیانه، تره، یونجه،‌ ریحان، شنبلیله، شاهی، شلغم و هویج را با عسل مخلوط کنید و معجونی از آن بسازید.

 

شربت عسل: روزی ۲ بار، هر بار یک قاشق غذاخوری عسل مرغوب طبیعی را در یک لیوان آب جوش حل کنید و بنوشید.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توصیه های تغذیه ای کم خون ها گوناگون طب سنتی آهن بیماری جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۴۷ میلیارد تومان سینما‌ها در فروردین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بر اساس آمار مؤسسه سینماشهر، فیلم های «تمساح خونی» و «بی بدن» پرفروش ترین فیلم های این ماه بودند. 

فیلم‌های سینمایی «تمساح خونی» با فروش بیش از ۸۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۲۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از بیش از ۱۸ میلیارد و چهار میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان و «نوروز» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان رتبه‌های اول تا پنجم جدول فروش فروردین ۱۴۰۳ را به خود اختصاص دادند.

همچنین فیلم‌های «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان، «روشن» با فروش بیش از ۱۷۱ میلیون تومان و «مسافری از گانورا» با فروش بیش از ۴۰ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش فروردین ماه قرار گرفتند.

سه‌شنبه هفتم فروردین نیز با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه ۲۸ فروردین با ۱۸۱ هزار و ۲۱۱ نفر پرمخاطب‌ترین روز نخستین ماه از سال جدید محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن + فیلم
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • ببینید | دشمن خونی
  • فروش ۱۴۷ میلیارد تومان سینما‌ها در فروردین