Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، پکن به طور رسمی مسیر جدید خط آهن به ایران را افتتاح کرد؛ این در حالی است که آمریکا به شرکت های خود اعلام کرد که به فعالیت های اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران پایان دهند.

در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نگرش خود نسبت به تهران را سخت تر می کند و همزمان با خارج شدن از برجام، خواستار تحریم های جدید علیه ایران شد، چین آماده تر از همیشه به دنبال تصاحب فرصت برای انجام تجارت با ایران به وسیله افتتاح یک مسیر خط آهن بین المللی جدید که تهران را به بِیانور، شهری در چین متصل می کند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مسیر دقیق این خط آهن هنوز اعلام نشده و همچنان چندین پروژه اصلی خط آهن وجود دارد و برخی از آنها شامل خط آهن هند، بزرگترین رقیب منطقه ای چین است؛ اما مسیر خط آهن بِیانور که در نزدیکی مرز شمالی چین قرار گرفته و در حال حاضر مسیر خط آهن بین المللی به قزاقستان هم در آنجا وجود دارد، احتمالا به عنوان مسیر اقتصادی جدید از قلمرو قزاقستان، ازبکستان و ترکمستان عبور می کند.

به گفته روزنامه واشنگتن پست، چین قطار افتتاحیه از بِیانور را با یکهزار و ۱۵۰ تن تخمه گل آفتاب گردان ارسال کرده است. بِیانور بزرگترین مرکز تولید تخمه گل آفتابگردان چین است. چین سالانه در حدود ۱۸۰ هزار تن تخمه گل آفتاب گردان به بازارهای اروپا و خاور شرق صادر می کند.

مسیر خط آهن جدید چین به تهران در مقایسه با مسیر کشتیرانی اقیانوس برای تحویل کالا تقریبا ۲۰ روز نزدیک تر است؛ ضمن اینکه انتظار می رود تخمه گل آفتاب گردان چین در ۲ هفته آینده به تهران برسد و این به معنی کاهش مسیر به کمتر از نصف است.

این خبر در بحبوحه تنش آمریکا با ایران یعنی اینکه چین طرف ایران را در پروژه های تجاری خود گرفته است. البته سخنگوی وزارت خارجه چین هم اعلام کرد که ایران و چین مناسبات اقتصادی و تجاری معمول خود را حفظ می کنند. این مقام چینی گفت: به همکاری شفاف و معمول با ایران بر پایه عدم نقض تعهدات بین المللی خود ادامه خواهیم داد.

واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت: ایران بیشتر از هر کشور دیگری به چین صادرات می کند و افزایش صادرات ایران به چین در سال گذشته میلادی ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین آمار اداره گمرک ایران هم نشان ارزش صادرات چین به ایران هم در سال ۲۰۱۷ میلادی با بیش از ۲۱ درصد افزایش روبرو شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰