Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، منابع آگاه اعلام کردند در پی ناکامی جریان المستقبل، حزب سعد حریری نخست وزیر لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور، سه مسئول این حزب از سمت خود کناره گیری کردند یا برکنار شدند.
پس از انتخابات ششم مه حزب جریان المستقبل، یک سوم کرسی های خود را در پارلمان لبنان از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حزب تنها 21 کرسی در پارلمان جدید خواهد داشت که شکستی برای نخست وزیر این کشور تلقی می شود. این در حالی است که جریان المستقبل در برابر رقیب بزرگ خود یعنی جنبش حزب الله تضعیف شده است.
جریان المستقبل شامگاه شنبه در بیانیه ای در سایت اینترنتی خود اعلام کرد نادر حریری، رئیس دفتر نخست وزیر لبنان و پسر عموی سعد حریری از تمامی مسئولیت‌های خود در دفتر نخست وزیر استعفا داده است. این منبع هیچ اشاره ای به علت این استعفا نکرد.
همچنین سایت اینترنتی حزب نخست وزیر لبنان از برکناری مسئول هماهنگی مبارزات انتخاباتی خبر داد.این منبع افزود یک مسئول دیگر دفتر سعد حریری نیز برکنار شده است.
در آخرین انتخابات پارلمانی لبنان که سال 2009 برگزار شد، جریان المستقبل 33 کرسی پارلمان را از آن خود کرد. پس از آن، با توجه به خطرات امنیتی پیش روی لبنان در ارتباط با جنگ سوریه که از سال 2011 آغاز شد، پارلمان این کشور سه دوره تمدید شد.
­به رغم نتایج دلسرد کننده ششم مه، نخست وزیر سنی لبنان تقریبا مطمئن است که مجددا نخست وزیر خواهد بود. حیات سیاسی لبنان در واقع با تعادل فرقه ای شکننده ای اداره می شود که غالبا تشکل‌های اصلی کشور را وامی‌دارد تا تصمیمات مهم را با اجماع اتخاذ کنند. سعد حریری یک روز پس از انتخابات اذعان کرد: « ما انتظار نتیجه بهتری را داشتیم.» وی افزود: « نقاط ضعفی وجود دارد و همه کسانی که مسئول آن هستند، باید پاسخگو باشند و من، سعد حریری بیشتر کار خواهم کرد.»
نخست وزیر لبنان همچنین این شکست را با قانون انتخاباتی جدید که در سال 2017 تصویب شد، توجیه کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نخست وزیر استعفا سعد حريري المستقبل پارلمان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم