Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@06:33:16 GMT

اعلام برنامه های روز ملی بزرگداشت فردوسی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۱۴۳۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سید سعید سرابی امروز در نشست خبری اعلام برنامه های روز ملی بزرگداشت فردوسی و زبان پارسی افزود: اعطای نشان فردوسی به سه شخصیت برجسته ادبی،برگزاری همایش علمی و پژوهشی حکیم ابوالقاسم فردوسی از برنامه های روز بزرگداشت فردوسی است

وی گفت: برگزاری هشتمین کنگره بین المللی شعر از طوس تا نیشابور نیز اشاره در بخش آزاد و ویژه مشهد با محوریت 'زائر و زیارت، فردوسی، پاداست زبان فارسی' و نیشابور با محوریت 'خیام، نیشابور و سایر جلوه های و نمادهای تاریخی، فرهنگی، دینی، ادبی، عرفانی، مفاخر و مشاهیر' برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نواختن زنگ فردوسی در مدارس خراسان رضوی و ویژه برنامه های بزرگداشت این شاعر حماسی در مدارس استان از دیگر ویژه برنامه ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: گلباران آرامگاه، اجرای ورزش باستانی، نقالی خوانی، شاهنامه خوانی و اجرای تئاتر زال، اجرای موسیقی سنتی و تقدیر از استادکارانی که در ساخت آرامگاه همکاری داشته اند از جمله برنامه های روز بزرگداشت در محل آرامگاه فردوسی هستند.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: به مناسبت 25 اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی،برنامه تشییع نمادین فردوسی از روستای پاژ تا آرامگاه وی و برنامه های فرهنگی متناسب با بزرگداشت فردوسی در 15 اقامتگاه بومگردی استان برگزار می شود.

وی به رونمایی تنها نسخه موجود در جهان از شاهنامه بایسنقری برای نخستین بار در روز ملی فردوسی هم اشاره کرد و گفت: هنوز پیگیر مسائل امنیتی و حفاظتی انتقال این شاهنامه به مشهد هستیم که به دلیل منحصر به فرد بودن آن بسیار دشوار شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آرامگاه فردوسی 25 اردیبهشت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی