Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@21:47:02 GMT

صیدِ نتانیاهو از سفر به مسکو / پیام ایران به طرف روسی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۳۳۱۳

خرداد:رای الیوم در مطلبی به قلم خالد الجيوسي نوشت: تحلیل هایی که دو روز پیش از سفر نتانیاهو به روسیه ‏مطرح می شد، حکایت از آن داشت که نخست وزیر ‏اسرائیل در اثرگذاری بر پوتین ناتوان است و نمی ‏تواند معادله ای را طراحی کند که در ضمن آن روسیه ‏از سوریه و ایران دست کشیده و به نتانیاهو چراغ ‏سبزی برای ادامه حمله به پایگاههای سوریه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏این تحلیل ها همچنین نشان دهنده آن بود که ‏فرماندهی روسیه قصد واگذاری اس 300 به سوریه را ‏دارد و ظاهرا نتانیاهو موفق شده است پوتین را در ‏مورد عدم واگذاری این موشکها قانع کند.‏
به گزارش خرداد به نقل از انتخاب، صحبتهای مسئولان روسیه در روز جمعه نشان می دهد که ‏قطعا نتانیاهو خواسته خود از این سفر را محقق کرده ‏است که همانا ممانعت از واگذاری موشکهای اس 300 به ‏سوریه است، همچنانکه ولادیمیر کوجین، معاون همکاری ‏های نظامی پوتین پس از سفر نتانیاهو تصریح کرد هیچ ‏مذاکره ای در مورد ارائه موشکهای اس 300 به سوریه ‏انجام نمی شود.‏
مساله عجیب در این میان آن است که روسها همچنان ‏سوریه را هم پیمانی می دانند که امکان قطع حمایت ‏از آن نیست و هر گونه تهدید جدی برای موجودیت ان ‏می تواند موجب بروز برخورد بزرگی بین آمریکا و ‏روسیه در میدان سوریه شود!‏
بنابراین، نتانیاهو توانست آمریکا را در مورد خروج ‏از توافق هسته ای قانع کند، همانطور که در قانع ‏کردن روسها در مورد موشکها نیز موفق عمل کرد.‏
در شب موشکباران، پس از انتظاری طولانی ‏در جولان اشغالی سینه های ما خنک شد و دریافتیم که ‏رژیم صهیونیستی سست تر از لانه عنکبوت است، و حتی ‏پناهگاه های این رژیم مجهز به آب و برق نبود؛ امری ‏که مسئولان این رژیم غاصب را بر آن داشت درخواست ‏ترک پناهگاهها را کنند.‏
در این شب مبارک، ما اعراب به مقاومت ایمان ‏آوردیم. برخی بر این عقیده اند که هم پیمان روسی ‏سوریه کاملا در کنار آن ایستاده و نتانیاهو از سفر ‏مسکو دست خالی بازگشته است؛ اما در واقع روسیه نقش ‏بی طرفی را اتخاذ کرده و در شب وقوع درگیری، هر دو ‏دولت ایران و اسرائیل را دعوت به خویشتنداری کرد، ‏گویا این دولتها هر دو، هم پیمان روسیه هستند. به ‏این ترتیب اتهاماتی که در مورد جانبداری شدید ‏روسیه از محور مقاومت مطرح می شد، از بین می رود و ‏روایتهایی که مبنی بر چراغ سبز روسیه به ایران ‏برای پاسخ به حمله اسرائیل است، پایان می یابد.‏
به عقیده ما، این اقدام، به منزله پیام ایران بود ‏برای هم پیمان روسی اش؛ پیامی بر این اساس که پاسخ ‏انتقام جویانه آنها به تجاوز اسرائیل به پایگاه تی ‏فور، بر حسب اولویتهای ایران، اراده و زمان بندی ‏های ویژه آن انجام شده است، نه طبق محاسبات پوتین ‏و نتانیاهو، که در شب گذشته اش صورت گرفته بود.‏
این بی طرفی ناپسند که برخی تحلیلگران آن را مبهم ‏توصیف می کنند، برای ما قانع کننده نیست و چه بسا ‏ما را به یاد این سخن سید حسن نصرالله در مورد بحران ‏سوریه می اندازد، که گفت:«روسیه عضو محور مقاومت ‏نیست، بلکه تنها دولت بزرگی است که منافع ‏استراتژیکی در سوریه دارد». شاید تکرار این جمله ‏برای فهم تفکر روسیه کافی باشد. فلسطین تنها توسط ‏خود مردان آن، مردان مقاومت و دولتهای حامی آن ‏آزاد می شود.
برچسب ها: نتانیاهو ، مسکو ، روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: نتانیاهو مسکو روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه، بخشی از تسلیحات جنگی آمریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو به نمایش گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آستانه نهم ماه می سالروز پیروزی اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از ادوات سنگین نظامی و تسلیحات جنگی اهدایی آمریکا و ناتو، که در عملیات ویژه نظامی به غنیمت گرفته شده، در پارک پیروزی مسکو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با عنوان «روسیه در برابر تمام قدرت‌های جهان»، انواعی از تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌های لئوپارد آلمانی، آبرامز و بِرَدلی آمریکاییِ، مکس فرانسوی، خودرو‌های زرهیِ انگلیسیِ، استرالیایی و ایتالیایی، سامانه توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، مین‌های ضد تانک، موشک‌های کوتاه برد تاکتیکی، تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و عملیاتی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط ۱۱ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و آفریقای جنوبی به اوکراین به چشم می‌خورد.

در همین حال سیل کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا و کشور‌های عضو ناتو به اوکراین همچنین ادامه دارد و در شرایطی که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به تصویب رسیده، وزیر خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف گفت؛ اوکراین حق دارد با سلاح‌های بریتانیایی به خاک روسیه حمله کند.

دیوید کامرون با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحاتی که لندن در اختیار آن قرار داده است، گفت: «اوکراین این حق را دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تاکید کرده بود که ارسال سلاح، پول، مزدوران و مشاوران نظامی خارجی غربی به کی‌یف کمکی به نیرو‌های اوکراینی نمی‌کند و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند»

وی تاکید کرد: هر محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

آنچه بیش از همه روس‌ها را نگران کرده است، احتمال اعطای موشک‌های دوربرد تاکتیکی به اوکراین است.

مسکو ضمن هشدار به آمریکا و ناتو درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اعلام کرده است، اعطای چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند خطر درگیری هسته‌ای را افزایش و میدان جنگ را به سراسر جهان گسترش دهد.

اظهارات: 
۱-سرهنگ روسلان سایفولین، مدیر اجرایی نمایشگاه
۲-ستوان ایگور کابایف، راهنمای نمایشگاه
۳-شهروند روسی


دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند