Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، مدتی است شبکه ماهواره ای جم، در اقدامی غیرقانونی اقدام به پخش تیزرهای تبلیغاتی چند تئاتر ایرانی کرده است.

 

این اقدام در حالی صورت گرفته است که بنابر قوانین، پخش تیزرهای تبلیغاتی محصولات داخلی در شبکه های ماهواره ای ممنوع است.

 

به نظر می رسد شبکه ماهواره ای جم که به دلیل نمایش فیلم های غیراخلاقی و ضدخانواده، مدتی است با ریزش مخاطب مواجه شده، سعی دارد با تبلیغ آثار فرهنگی داخلی، به نوعی وجهه خود را ترمیم کند و با گرفتن ژست فرهنگی، برخی از مخاطبان خود را بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عظیم موسوی، تهیه کننده و کارگردان تئاتر "خواستگاری"، یکی از تئاترهایی که جم به تبلیغ آن مبادرت ورزیده، ضمن تکذیب این ادعا که ایشان از جم درخواست تبلیغ کرده باشند، گفت: «خدمت شما عرض کنم دو تن از بازیگرهای من که سابقا در کارهای قبلی من کار کرده بودند و البته خودشان بازیگران تئاتر خواستگاری هم بودند، به شبکه جم مهاجرت کردند و این دوستان، آگهی تئاتر من را از طریق آپارات گرفته اند و از شبکه های ماهواره ای پخش کرده اند.»

 

 

موسوی درباره تاثیر تبلیغات جم بر فروش تئاترش افزود: «هیچ تاثیری نداشته است، می دانید چرا؟ چون با دوستانی که با من ارتباط داشتند صحبت کردم. گفتم وقتی شما تئاتر مرا از شبکه ای مثل جم تبلیغ می کنید، در واقع این برای من، ضد تبلیغ هست!! گفتند چرا؟ در جواب گفتم چون چهار نفر آدم فرهنگی هم که می خواهند به تماشای تئاترم بیایند، دیگر نمی آیند. چون این شبکه را مخاطب تئاتری یا کسانی که از سطح بالاتر فرهنگ قرار دارند، نگاه نمی کنند تا ببینند و بیایند، من خودم هیچ وقت نگاه نمی کنم. آن چهار نفر آدم فرهنگی هم که به گوششان برسد این تئاتر در شبکه ماهواره ای مثل جم تبلیغ می شود، می گویند: پس یک کار چرتی هست که اونجا داره تبلیغ می شود!»

 

این تهیه کننده تئاتر در ادامه با انتقاد از هزینه بالای تبلیغات آثار هنری در داخل کشور گفت: «من به آقای متین مسئول زیباسازی شهری تهران زنگ زدم که گفتند: ما برای نصب هر بنر در داخل شهر، پانصد هزار تومان می گیریم. حالا یک تئاتری که 11 نفر تماشاگر و روزی یک میلیون تومان اجاره سالن دارد - که من در کار قبلی علاوه بر درآمدی که کسب کردم باید 25 میلیون تومان هم روی آن گذاشته و به بازیگران آن تئاتر پرداخت کنم - این خسارت را چه کسی به من می دهد؟ وزارت ارشاد بودجه ای که برای نمایش می گیرد، آیا با من سازنده تئاتر قرارداد بسته؟ نخیر. الآن تئاترکارکردن این طور شده هم باید پول بدهیم و هم کار کنیم به خاطر اینکه ذوق داریم و از این ذوق، علاقه و عشق ما، نباید سوءاستفاده بشود. بالاخره منبع درآمد ما کجاست؟ حتی سالن هایی هم که برای شهرداری هست 20 الی 30 درصد از شما پول می گیرد؛ مگر تئاتر چقدر درآمد دارد که این همه مخارج متحمّل بشویم؟ برای حل مشکلات اهالی تئاتر، به نظرم باید راهکاری درست بشود که خود مرکز هنرهای نمایشی یا وزارت ارشاد، با یک یارانه ای یا با یک هزینه کمتری - تیزر هم نمی خواهد پخش کنند - به طور مثال در حد زیرنویس فقط هم در شبکه تهران، از ما 5 میلیون بگیرند و پنج بار نمایش بدهند. این دیگر حداقل همکاری است که می توانند انجام دهند.»

 

ابوالفضل حاجی علیخانی، نویسنده و کارگردان تئاتر "فین جین"، یکی دیگر از تئاترهایی که جم تیزر تبلیغاتی آن را پخش کرده است، نیز ضمن تکذیب این ادعا که ایشان از جم درخواست تبلیغ کرده باشند، افزود: «من تبلیغ فین جین را به آقای کیوان هاشمی مدیر روابط عمومی تئاتر واگذار کرده بودم و بنا براین بود که از شبکه تماشا تبلیغ بشود اما شبکه های ماهواره ای تبلیغ ما را برداشته بودند و بدون اجازه ما اقدام به پخش این تبلیغات در شبکه های خود کرده بودند. من خودم ماهواره ندارم، نگاه نمیکنم ولی دوستان بهم اطلاع دادند که تبلیغ تئاتر فین جین در شبکه های ماهواره ای در حال پخش است. بعد پیگیر قضیه شدم که چندی باری این شبکه ها اقدام به پخش این تبلیغ نموده اند.»

 

حاجی علیخانی در ادامه با انتقاد از اقدام غیرقانونی شبکه جم افزود: «اصلا با فرهنگ ما ایرانیان با فرهنگ شبکه های ماهواره ای منافات دارد و من موافق پخش تیزر تئاتر خود در شبکه های ماهواره ای نبودم. اگر شبکه های داخلی برای فرهنگ و هنر ایرانی ارزش قائل بشوند، به طور عمد یا سهو عوامل تئاترها به سمت شبکه های ماهواره ای نمی روند.»

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شبکه جم جام نیوز تئاتر مصاحبه تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران و ورامین از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری، عصر چهارشنبه از آغاز تبلیغات نامزدهای برای دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و اظهار کرد: تبلیغات داوطلبان از صفر بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه شروع می‌شود.

جوهری با بیان اینکه تبلیغات دور دوم انتخابات به مدت یک هفته تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در مدت زمان تعیین شده بر اساس قانون، داوطلبان می‌توانند نسبت به تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از فضای مهیا شده توسط رسانه ملی برای اطلاع رسانی به شهروندان تشکر کرد و افزود: مناظرات نامزدها در حوزه انتخابیه تهران و ورامین ضبط شده و از فردا پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با قرعه کشی‌های صورت گرفته هم در رادیو و هم در مجموعه شبکه تهران پخش مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی را خواهیم داشت.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • (عکس) تبلیغ عجیب تلویزیون هنگام پخش بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید