Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@00:57:42 GMT

تبعات خروج آمریکا از برجام، جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۴۰۶۴

تبعات خروج آمریکا از برجام، جهانی است

شیخ قیس خزعلی دبیرکل «جنبش عصائب اهل الحق عراق» با اشاره به خروج آمریکا از برجام، پیامدهای آن را متوجه همه جهان دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این رهبر یکی از گروه های اصلی الحشد الشعبی عراق در بغداد، افزود: این تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا،نشان دهنده شخصیت کاسب مسلک و غیر متعادل وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترامپ در چارچوب لابی های صهیونیستی موجود داخل امریکا حرکت می کند و هدف این لابی ها سوق دادن منطقه به سوی جنگ است.

قیس خزعلی اضافه کرد: وظیفه جامعه بین المللی است که جلوی تصمیمات نابخردانه ترامپ را بگیرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در بخش دیگری از این گفت و گو تاکید کرد: ترامپ باید به برجام احترام بگذارد چرا که امریکا این توافق را با جمهوری اسلامی ایران امضا کرد و اکنون نمی تواند چنین تصمیمی اتخاذ کند.

شیخ خزعلی در مورد پیامدهای خروج امریکا از برجام گفت: این اقدام امریکا ممکن است بر تمام جهان از جمله منطقه خایانه، اروپا و حتی عراق تاثیرگذار باشد.

قبل از این نیز وزارت امور خارجه عراق در واکنش به تصمیم رییس جمهوری آمریکا به خروج از برجام، از همه طرف های ذیربط خواست تا هر آنچه در توان دارند به کار گیرند تا جلوی تبعات احتمالی خروج آمریکا از برجام را گرفته و دستاوردهای این پرونده پیچیده را حفظ کنند.

احمد محجوب سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای رسمی اعلام کرد:خروج از برجام باعث افزایش تنش ها شده و دستاوردی جز ویرانی و جنگ برای منطقه ندارد.

محجوب با اشاره به اینکه عراق جزو اولین کشورهای استقبال کننده از برجام بوده، اضافه کرده است که وزارت خارجه عراق از موضع شتابزده و غیر حساب شده رییس جمهوری آمریکا ابراز تاسف می کند.

«فواد معصوم» رییس جمهوری عراق نیز در بیانیه ای از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق جنگ جامعه بین المللی جمهوری اسلامی ایران جهان وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت خارجه خروج از برجام خروج آمریکا از برجام خروج از توافق هسته ای خروج آمریکا از توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت برای دولت جو بایدن درباره چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه وجود داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت برای دولت بایدن درباره مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه، عدم اصرار بر مشروط بودن توافق و تاکید به عقب نشینی و مبارزه با تروریسم، خروج از توافق و سرانجام پذیرش مشروط توافقنامه دوحه، وجود داشت.

وی افزود رئیس جمهور بایدن گزینه خروج مشروط نیروها از افغانستان را انتخاب نکرد در حالی که گزینه پذیرش مشروط توافق دوحه را توصیه کرده بودم.

خلیلزاد ادامه داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم نظر من را توصیه کرده بود اما افراد دیگری در دولت واشنگتن با این استدلال که طالبان حملات‌ خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر می‌گیرند از پذیرش توصیه ما خودداری کردند.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد نخستین گام‌ها به سوی گفتگو درباره توافق با طالبان در دولت اوباما برداشته شده بود.

خلیلزاد: آمریکا امید به پیروزی برابر طالبان را از دست داده بودموافقت «بلینکن» با ارائه اسناد بررسی خروج نظامی آمریکا از افغانستان به کنگره خلیلزاد: خروج نظامیان آمریکایی دلیل تشدید جنگ در افغانستان نیست

خلیلزاد اظهار داشت کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا روند کامل عقب‌نشینی نظامی در سال 2021 را هدایت می‌کردند و در ماه آگست که خروج مرگبار اتفاق افتاد، تصمیم مهم درباره تعامل با طالبان از سوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد دولت اشرف غنی با اصل آزادی زندانیان مخالف نبود بلکه با تعداد زیاد آن مخالف بود.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به تاثیر خروج نظامی آمریکا تصریح کرد این روند تاثیر روانی داشت و بر موازنه قدرت برای دولت اشرف غنی تاثیر منفی گذاشت.

خلیلزاد درباره برنامه‌ریزی احتمالی وزارت خارجه آمریکا در افغانستان هم گفت که این وزارتخانه فاقد هرگونه برنامه‌ریزی بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران