Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:26:06 GMT

سقف وام اشتغال روستایی به ۲۵میلیارد ریال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۴۱۸۱

سقف وام اشتغال روستایی به ۲۵میلیارد ریال افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدابوالفضل رضوی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارآفرینی روستایی استان اظهارداشت: در این راستا دولت روند راه اندازی واحدهای تولیدی روستایی با استفاده از وام های بانکی را تسهیل کرده که اختصاص سند ملکی روستایی به عنوان وثیقه، پذیرش سفته به عنوان وثیقه در صورت نبود سند ملکی تا حد مجاز وام، پذیرش وثیقه ها به میزان ۱۰۰ درصد پرداخت تسهیلات و اختصاص یک سال دوره تنفس برای تسهیلات دریافت شده از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین تصمیم های دولت در خصوص توسعه اشتغال روستایی، اعطای معافیت مالیاتی ۱۰ ساله در مناطق محروم و پنج ساله در روستاهاست که می تواند رونق ساز باشد.

رضوی بر همراهی همه دستگاه های اجرایی و بانک ها برای توسعه اشتغال روستایی مدنظر دولت تدبیر و امید تاکید کرد و ادامه داد: این کار یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت روستاهاست که نباید از آن غفلت شود.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان غربی، گفت: در این استان تاکنون قراردادهای اعطای تسهیلات به میزان ۲۲۰ میلیارد ریال منعقد و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت: این استان با اقدامات مناسب رتبه پنجم در میزان تسهیلات دارای قرارداد و رتبه ششم در میزان تسهیلات پرداختی را در کشور داراست.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اشتغال پایدار، مهمترین عامل برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به شمار می رود، گفت: از جمله مهمترین اهداف دولت در اجرای طرح اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات به این بخش، رونق این مناطق و ایجاد زمینه برای مهاجرت معکوس است.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر از جمله طرح های شاخص دولت به شمار می رود که می تواند برای هزاران جوان اشتغال ایجاد کند اضافه کرد: توجه دولت به روستاها ویژه بوده و طرح های اشتغال فراگیر روستایی نیز در همین راستا در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار طرح در سامانه مربوطه در آذربایجان غربی ثبت شده است، بیان کرد: مهمترین لازمه اجرایی شدن طرح های اشتغال فراگیر در روستاها، مقرون به صرفه بودن و داشتن توجیه اقتصادی بوده اما در بسیاری از طرح های ارائه شده به کارگروه ویژه استان این امر رعایت نشده است.

استاندار آذربایجان غربی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری را مهمترین اولویت استان برشمرد و گفت: این پنجره با مدیریت ویژه معاونت اقتصادی استانداری در آینده نزدیک ایجاد می شود و در نخستین مرحله، زمان استعلام طرح ها باید به کمتر از ۲ ماه کاهش یابد.

شهریاری افزود: در ادامه فعالیت این پنجره، زمان استعلام را به صورت مستمر کاهش می دهیم تا به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.

کد خبر 4295817

منبع: مهر

کلیدواژه: توسعه روستاها بوشهر گرگان کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اشتغال بارش باران برجام یاسوج مشهد ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود