Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سایت آمریکایی "هیل" در گزارشی نوشت، رویکرد‌های ولیعهد عربستان درباره خاورمیانه مشابه رویکرد‌های ترامپ و نتانیاهو است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سایت "هیل" آمریکا در گزارشی نوشت، هنگامی که بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۰۹ به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل انتخاب شد، پذیرفت که از سیاست راه‌کار تشکیل دو کشور حمایت کند، اما تاکنون این رژیم حاضر نشده امتیاز خاصی را به طرف فلسطینی برای تحقق این دیدگاه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش را مدیر مرکز مطالعات بازدارندگی استراتژیک پژوهشکده هوا-فضای میچل نوشته که در آن آمده است، اسرائیل شریک جدیدی دارد که رویکرد‌های این رژیم را می‌پذیرد.

طبق این گزارش، پیشتر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تصریح کرده بود که فلسطینیان یا باید مذاکرات و آنچه که بار‌ها درباره کشور مربوط به آن‌ها پیشنهاد شده را بپذیرند یا سکوت کنند.

بر اساس گزارش مذکور، پیشتر بن سلمان به رسانه‌های اسرائیلی گفته بود، رهبری فلسطین از ۴۰ سال پیش فرصت‌های صلح را از دست می‌دهد و همه پیشنهاد‌های ارائه شده را رد می‌کند، اکنون زمان آن رسیده که فلسطینیان پیشنهاد‌ها را بپذیرند، آن‌ها یا باید بازگشت به میز مذاکرات را بپذیرند یا سکوت اختیار کرده و از هشدار و شکایت دست بردارند.

این سایت آمریکایی نوشت، درحالی که برخی اطلاعات نشان می‌دهد واشنگتن و ریاض معتقد هستند نباید اسرائیل امتیازاتی به طرف فلسطینی به عنوان شرطی برای قدم برداشتن در مسیر روند صلح در منطقه بدهد، موضع بن سلمان به موضع دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نزدیک‌تر است که تشکیلات خودگردان فلسطین را مسؤول فروپاشی روند صلح می‌داند.

در این گزارش آمده است، به همین دلیل عربستان با این نظر اسرائیل و آمریکا موافق است که این تشکیلات خودگردان فلسطین نیست که مساله اصلی را در خاورمیانه تشکیل می‌دهد بلکه ایران و "تلاش‌های این کشور برای کنترل بر منطقه" است که مرکز چالش در خاورمیانه شده است.

طبق این گزارش، عربستان و آمریکا، ایران را به چشم یک چالش بزرگ در منطقه می‌بینند و تهران را نخستین "حامی تروریسم" می‌دانند که در میان ارائه تسلیحات به گروه‌های "تروریستی" مانند گروه انصارالله یمن، جنبش حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان و سوریه، بزرگترین زرادخانه موشکی در منطقه را در اختیار دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عربستان سعودی ترامپ نتانیاهو صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت