Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی،‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید جهان تشیع به اختتامیه کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» که امروز 23 اردیبهشت ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، پیام تصویری ارسال و در ضمن این پیام ابراز کرد: ما بعد از مطالعات زیاد به این نتیجه رسیدیم که نقش علمای شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی برای مردم روشن نشده است و غیرشیعه این نقش را به درستی نمی‌داند، البته خود شیعه نیز اطلاعات چندانی ندارد بنابراین لازم دیدیم که کنگره عظیمی تشکیل شود تا این کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از 400 نفر پژوهشگر حوزوی، دانشگاهی، داخلی و خارجی دعوت شد تا درباره تمام علوم اسلامی مطالعه کنند و نقش علمای شیعه را در این زمینه به دست آوردند. آن‌ها دو سال زحمت کشیدند و مطالب بسیار تازه‌ای به دست آمد که برای خود ما نیز روشن نبود که علما و به ویژه اهل بیت(ع) تا چه میزان در پیدایش علوم اسلامی و گسترش آن تاثیر دارند.

این مرجع تقلید جهان تشیع ادامه داد: بیش از 50 جلد کتاب آماده و بررسی شد تا معلوم شود ائمه(ع) و علمای شیعه چه نقشی داشتند. ما به این نتیجه رسیدیم که بعد از قم لازم است که شعبه‌ای از این همایش بزرگ تشکیل شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص نقش امام رضا(ع) در پیشرفت علوم اسلامی نیز عنوان کرد: یکی از دلایل پذیرش ولیعهدی توسط حضرت رضا(ع) این بود که ایشان می‌توانستند از این طریق علوم اسلامی را نشر دهند. در آن زمان، درباره خلفا مکانی بود که از آنجا خبر به همه نقاط می‌رسید و امام می‌توانستند از علمای مذاهب مختلف اسلامی دعوت کنند تا با ایشان صحبت کنند و ایشان پرده از اسرار علوم اسلامی بردارند تا موقعیت علمی اهل بیت(ع) و اسلام در پیدایش و نشر علوم مشخص شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد آیت الله مکارم شیرازی نقش علمای شیعه گسترش علوم اسلامی پیدایش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صادقی نسب ظهر جمعه در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) گناباد با بیان اینکه موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است اظهار کرد: علاوه بر راهپیمایی‌های گسترده مردم کشورهای جهان در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، این روزها شاهد هستیم که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا با تعطیلی کلاس‌های درس و برپایی تظاهرات حمایت خود را از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین نشان دادند.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه در جریان این راهپیمایی‌ها تا کنون افزون بر ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه‌ها دستگیر شدند گفت: رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی با گذشت ۲۰۰ روز از تجاوز و جنایت در غزه به هیچکدام از اهداف خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه نتوانسته است حماس و جهاد اسلامی را نابود کند حتی قادر به آزادی اسرای خود و وادار کردن مردم غزه به تسلیم نشده است.

صادقی نسب با اشاره به پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق خاطر نشان کرد: این پاسخ مشروع و قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب افزایش نفرت از سران کشورهای حامی و همکار رژیم اشغالگر صهیونیستی در سطح دنیا شده است.

کد خبر 6089170

دیگر خبرها

  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب