Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم آل‌خلیفه با تصویب یک قانون نامزدی رهبران و فعالان تشکل‌های سیاسی معارضی را که توسط این رژیم منحل شده‌اند، ممنوع کرد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اللؤلؤة، پارلمان رژیم آل خلیفه امروز یکشنبه قانونی را تصویب کرد که به‌موجب آن اعضای تشکل‌های معارضی که توسط این رژیم منحل شده‌اند، نمی‌توانند در انتخابات نامزد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رهبران و اعضای تشکل‌های سیاسی بحرین که توسط حکومت منحل شده‌اند، حق نامزدی در انتخابات را ندارند. این قانون باید به امضای حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برسد.

"علی الاسود" نماینده سابق الوفاق در پارلمان بحرین گفت که این قانون تلاش برای خفه کردن معارضان در کشور است.

دادگاه‌های رژیم آل خلیفه سال گذشته میلادی دو تشکل "الوفاق" و "وعد" را به‌اتهام تحریک به خشونت و تروریسم، منحل کرد.

این در حالی است که دو تشکل الوفاق و الوعد خواستار اصلاحات اجتماعی و سیاسی در بحرین هستند.

تشکل‌های اصلی معارض بحرین از جمله جمعیت الوفاق انتخابات پارلمانی سال 2014 میلادی را تحریم کردند.

شیعیان بحرین به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در معرض تبعیض سیاسی و اقتصادی از سوی رژیم آل خلیفه قرار دارند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به‌خدمت گرفته است. در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

انتهای پیام/*

R36348/P36446/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "بحرین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار بحرین اخبار بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • تحولات غزه
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان از فردا
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه