Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:10:12 GMT

کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۷۱۵۲

کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدمهدی تندگویان شامگاه یکشنبه در بیست و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع جوانان مختص وزارت ورزش و جوانان نیست، افزود: همه بخش‌های جامعه باید نسبت به مسائل و مشکلات جوانان دغدغه داشته باشند و نسبت به رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع آمارها با واقعیت‌های موجود در جامعه مغایرت دارد، ادامه داد: نبود هماهنگی میان دستگاه‌ها، نبودن تمرکز و زمان دهی و نبودن دغدغه مشکلاتی است که باید حل شوند ما نباید نسبت به مسائل مهم به‌خصوص در حوزه جوانان دچار بی‌حسی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تند گویان با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی از مدیران نسبت به مسائل حوزه جوانان، افزود: نبود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، دغدغه مند نبودن و وقت نگذاشتن مدیران برای امور جوانان از مشکلات حوزه جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به اینکه در گذشته آسیب‌هایی چون طلاق بسیار کم بود ولی د ر حال حاضر  بسیاری از خانواده‌ها با این چالش مواجه هستند، افزود: اگر وضعیت جوانان استان ساماندهی یابد همه بخش‌ها سامان می‌گیرند.

تند گویان یکی از راه‌های برون رفت حوزه جوانان از آسیب‌های اجتماعی را اشتغال عنوان کرده و گفت: اینکه همه افراد جذب دستگاه‌های دولتی شوند ممکن نیست پس در این میان یکی از راه‌ها ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان است و دولت نیز متعهد شده 6 هزار تشکل حداقل تا پایان دوره در کل کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 100 نفر به تشکل وجود دارد اما در کشور ما به ازای هر 25 هزار نفر یک تشکل وجود دارد، گفت: دولت برای تشکل‌ها مزایای مناسبی از جمله معافیت از مالیات، فراهم بودن بیمه و سایر موارد در نظر گرفته است در نتیجه بسیاری از حوزه‌ها می‌توانند کارآمد باشند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: امسال با صندوق کارآفرینی امید توافقاتی انجام شده و اعتبارات در جهت ارائه وام به سمن‌ها در جهت توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.

تندگویان بر لزوم حضور تشکل‌ها در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و ارائه گزارش از فعالیتشان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک فضای تبلیغات شهری برای تشکل‌ها به صورت رایگان در نظر گرفته شود تا مردم با کار آنها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  200 دفتر مشاوره ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در کشور فعال است،  افزود: طبق آمارها بعد از برپایی این دفاتر که اغلب به صورت رایگان در سه دوره قبل، حین و بعد از ازدواج را شامل می‌شود کاهش 10 درصدی طلاق حاصل شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 11 درصد طلاق‌ها زیر یک سال و 47 درصد طلاق‌ها در کشور زیر پنج سال اتفاق می افتد، یادآور شد: این آمار نشان از آن دارد که نبود شناخت در سال‌های نخست زندگی تأثیر قابل ملاحظه‌ای در وقوع طلاق دارد بنابراین باید مشاوره‌های قبل از ازدواج جدی گرفته شود.

تندگویان با تأکید بر اینکه کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد،  گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس، تجربه‌ای ارزشمند و تأثیرگذار از اعتماد به جوانان است که باید این رویکرد در مقطع کنونی مورد توجه قرار گیرد.

وی  پیر شدن سن مدیریتی  را از مهم‌ترین تهدیدات جامعه ایران عنوان کرد و گفت: جوان گریی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای توسعه کشور است و استان زنجان می‌تواند در این زمینه پیش‌قدم باشد.

کد خبر 4295880

منبع: مهر

کلیدواژه: سمن ها وزارت ورزش و جوانان بوشهر گرگان کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام اشتغال یاسوج کهگیلویه و بویراحمد بارش باران ماه مبارك رمضان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید

برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» که جزو برنامه‌های پربیننده شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه پویاست، با آیتم‌ها و کاراکتر‌های جدید از عید سعید فطر روی آنتن رفته است.

محله، حیاط مسجد و شبستان جزو لوکیشن‌هایی است که این برنامه در آن ضبط شده است.

ساختار برنامه نمایشی بوده و هر روز در محله اتفاقی رخ می‌دهد که منجر به شکل‌گیری نمایش می‌شود و با مداخله عمو روحانی و اهالی محل ماجرا پایان می‌یابد.

همچون گذشته حجت الاسلام محمدصادق مقدسیان اجرای برنامه را برعهده دارد.

در کنار شخصیت عمو روحانی، آقای رنگ کار که فردی سربه هواست، آقای مهندس که در محله تعمیرگاه کامپیوتر و لوازم برقی دارد آقا ماشالله که راننده سرویس مدرسه است و گهگاهی به مسجد سر می‌زند و…

همچنین سه کاراکتر عروسکی در مجموعه جدید در کنار بازیگران و شخصیت‌ها قرار دارند. بهادر، که پسری پر انرژی است، اما کارهایش را با عجله انجام می‌دهد.
بنفشه خواهر بهادر هم از اواسط پروژه به این برنامه پیوسته است و غاغارخان، کلاغی است که در محل رفت و آند می‌کند و اشیا دور ریز را جمع می‌کند در ضمن با خبرچینی‌های خود دردسر‌هایی را به همراه می‌آورد.

برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» به تهیه کنندگی مهدی نیک روش، کارگردانی مرضیه منصوری، سردبیری محمدحسین حبیبی در گروه خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ در ۱۰۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شده است.

امیرحسین انصافی، محمدحاجی بابایی، ماشالله کوهستانی، مهدی مقیم، آرش صادقیان، زهرا محمدباقری و… از جمله بازیگرانی هستند که در این برنامه حضور دارند.

«منم بچه‌ها مسلمان» روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • عنایتی: سیاست باشگاه پیکان جوان‌گرایی است
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی