Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@19:26:09 GMT

تماس تلفنی روحانی با نخست وزیر ارمنستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۷۱۸۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست دولت، حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با وی، تحولات اخیر ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحالیم که خواست و اراده مردم در این تحولات به طور مسالمت‌آمیز محقق شد.

رئیس جمهور امضای توافق همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش مناسبات دو کشور برشمرد و گفت: ایران و ارمنستان می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ایران همواره خواهان برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان و بوده و به دنبال حل مسایل و مناقشات از طریق مذاکرات سیاسی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

رئیس جمهور اقدام دولت آمریکا در خروج یک طرفه از برجام را خلاف تعهدات بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی در برجام می‌ماند که منافعش ازسوی طرف‌های مذاکره‌کننده تضمین شود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی، با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران برای ارمنستان بسیار حائز اهمیت است، گفت: ارمنستان برای گسترش روابط دوستانه با ایران بر پایه احترام و منافع مشترک، ارزش فراوان قایل است.

نخست وزیر ارمنستان با ضرورت تلاش در راستای تعمیق همکاری‌ها و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور و اجرای توافقات و پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

وی با تقدیر از مواضع متوازن جمهوری اسلامی ایران در مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: تقویت صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشورها بوده و باید همگان در این راستا تلاش کنند.

پاشینیان تصریح کرد: برجام ضامن صلح و ثبات در منطقه و موجب تحول در مناسبات ایران بوده و ارمنستان هرگز در هیچ اقدامی علیه ایران شریک نبوده و نخواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور نخست وزیر ارمنستان تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و گفت‌وگو درباره حضور یکی از اتباع روسی در کشتی توقیفی اسرائیلی از سوی نیرو‌های مسلح ایران خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این تماس تلفنی منتشر نشده است، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیر یک کشتی باری اسرائیلی را به دلیل تخلف در رعایت قوانین دریانوردی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف و به آب‌های ایران هدایت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه