Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:16:02 GMT

ژاپن به صورت مشروط به کره شمالی کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۷۷۲۵

شرط توکیو در شرایطی مطرح می شود که کره شمالی به ژاپن هشدار داده است که اگر بخواهد رهیافت خصمانه گذشته را ادامه دهد، روابط طرفین کماکان تیره خواهد بود.

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی آورده است که مقام های دو کشور رایزنی هایی در باره دیدار سران دو کشور انجام داده اند توکیو این درخواست را به طرف کره شمالی اعلام کرده اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای چندمین بار به مساله ربوده شدگان اشاره کرده و گفته است که اگر کره شمالی خواستار کمک های اقتصادی این کشور است باید به موضوع مذکور فیصله بدهد.

کره شمالی بر این باور است که مساله ربوده شدگان ژاپنی در سال های 1970 و 1980 میلادی دیگر ماهیت خارجی ندارد و تعدادی از آنها به ژاپن بازگردانده شده اند.

تلویزیون فیجی ژاپن از قول آبه آورده است که موضوع عادی سازی روابط دیپلماتیک دو کشور می تواند برای کره شمالی مهم قلمداد شود اما آن کشور باید درخواست های بین المللی را اجابت کند.

دو کشور در زمینه افراد ربوده شده اختلاف دارند کره شمالی در سال 2002 میلادی اعتراف کرد که جاسوسان این کشور 13 نفر را ربوده اند اما توکیو این افراد را 17 نفر اعلام کرده است.

پیونگ یانگ همچنین تاکید کرده که 5 نفر از این افراد سپس به ژاپن رفته و بازنگشته اند و هشت نفر دیگر هم جانشان را از دست داده اند که ژاپن به این قول اعتماد ندارد.

آبه همچنین تاکید کرده است زمانی که مساله مذکور حل و فصل شود می تواند سر میز مذاکره با رهبر کره شمالی حاضر شود در غیر این صورت گفت و گوهای پوچ برای این کشور بی ارزش است.

این اظهار نظرها در شرایطی مطرح می شود که روز 12 ژوئن قرار است در سنگاور سران آمریکا و کره شمالی یک دیدار مهم انجام دهند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره شمالی ژاپن ژاپن کره شمالی همکاری مشروط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن