Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:02:35 GMT

ورم مفاصل گاهی نشان دهنده بیماری های جدی!!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۷۸۱۶

ورم مفاصل گاهی نشان دهنده بیماری های جدی!!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ورم مفصل به معنای بزرگ شدن و افزایش حجم جایی است که مفصل قرار گرفته است. شایعترین علت این افزایش حجم افزایش مقدار مایع مفصلی است. با این حال بزرگتر شدن بافت های دیگر مفصل و یا حتی بافت های اطراف مفصل هم میتواند موجب شود تا مفصل بزرگتر شود و یا حداقل بزرگتر به نظر آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید : نشانه‌هایی که کمبود ویتامین را در بدن مردان هشدار می‌دهد

ورم مفاصل گاهی نشان دهنده وجود یک مشکل و بیماری جدی در بدن است که باید زودتر به آن رسیدگی شود. در این مقاله به بیماری هایی که با التهاب مفاصل همراه هستند اشاره می کنیم.

مفصل جایی است که دو استخوان در کنار هم حرکت کرده و سطوح آنها روی هم میلغزند. روی این سطوح را لایه ای از غضروف مفصلی پوشانده است که وظیفه آن صاف و لغزنده کردن سطح استخوان و در نتیجه تسهیل حرکت است. اطراف مفصل به توسط یک پرده بافتی کلفت پوشانده شده که به آن کپسول مفصلی میگویند.

متخصص ارتوپدی، با اشاره به ورم مفاصل گفت:ورم مفاصل به عنوان زنگ خطری ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن است که وجود خطر و نیاز به رسیدگی بیش تر در آن منطقه را عنوان می کند. این بیماری به معنی افزایش حجم، در قسمتی از بدن است و در دو سطح دو استخوان که به هم متصل می شوند، ایجاد می شود.

ورم در هر عضوی از بدن و به هر علتی ایجاد شود، به عنوان زنگ خطری ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن است و به بیان ساده وجود خطر و نیاز به رسیدگی بیش تر در آن منطقه را عنوان می کند.

مهم ترین دلایل ورم مفاصل، ضربه به مفصل، کشیدگی پوست و بافت های نرم اطراف مفصل، عفونت به علت سل یا تومورهای سینوویال*، آرتروز یا استئو آرتریت، روماتیسم، تب روماتیسمی و ... هستند.

درمان ورم مفصل بستگی به عامل ایجاد کننده دارد و معمولاً ورزش های استقامتی سبک، رژیم غذایی غنی از کلسیم و فیزیوتراپی به عنوان بخشی از درمان به شمار می روند.

* مایع زلاله ای Synovial fluid یا مایع مفصلی یا سینوویال:مایعی است شفاف، به رنگ زرد کم رنگ که توسط سلول های غشاء زلاله ای (سینوویال) در مفاصل زلاله ای ترشح می گردد.

منبع:نمناک

انتهای پیام/

ورم مفاصل نشانه این بیماری خطرناک است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است که در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.
در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229499 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • افزودنی های بتن
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!