Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به افتتاح کافه دانتیسم ( داون و اوتیسم) گفت: بزودی تعداد این گونه فعالیت‌های معلولان گسترش پیدا خواهد کرد و بهزیستی حمایت‌های مالی نیز این گونه شغل‌ها خواهد کرد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷ اجتماعی تهران نظرات

حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور در خصوص اشتغال معلولان اظهار کرد: جدای اشتغال که مورد توجه سازمان بهزیستی بوده و هست باید شرایط فراهم شود تا آنها در جامعه حضور پررنگی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تنها با پرداخت تسهیلات نمی توان مشکل اشتغال معلولان را بر طرف کرد و از تسهیلات مهمتر  اجتماعی شدن این افراد است و برای بستری فراهم شود که معلولان در سطح جامعه  راحت‌تر زندگی کنند.

نحوی نژاد با اشاره به برنامه ریزی سازمان در خصوص حرفه آموزی معلولان بیان کرد: در این زمینه ایده های خود وجود دارد و قطعا سازمان از بهترین آنها برای معلولان استفاده خواهد کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طی هفته‌های گذشته نخستین کافه دانتیسم توسط معلوان سندروم داون  افتتاح شد، کافه‌ای که کارکنانش بچه‌های سندروم داون و اوتیسم هستند و این اقدام مورد توجه خانواده‌های این بچه ها و قشرهای مختلف جامعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: قطعاً سازمان بهزیستی این مسیر را ادامه خواهد داد و در آینده بسیار نزدیک این گونه شغل‌ها برای معلولان گسترش پیدا خواهد کرد و سازمان بهزیستی نیز حمایت‌های مالی و معنوی را از این فعالیت‌ها خواهد داشت.

نحوی نژاد گفت: در همین راستا نیز چندی پیش کافه‌ای با حضور معلولان جسمی حرکتی افتتاح شد و بزودی قرار است فعالیت‌ها جدیدی از سوی معلولان راه‌اندازی شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن تاکید بر حمایت آحاد جامعه از اینگونه فعالیت معلولان بیان کرد: علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد جامعه از این طرح حمایت کردند یکی از روزنامه های اصلاح طلب در این خصوص انتقاد کرد به طوری که این کار بهره‌برداری از معلولان عنوان کرده است.

وی افزود:  بر همین اساس سازمان بهزیستی علاوه بر حرفه آموزی به گروه‌های مختلف معلولان برای راه‌اندازی اینگونه فعالیت‌ها حمایت‌های مالی خود را نیز افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

R1491/P1361/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد