Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی به کار خود پایان داد که استقبال کم نظیر مردم ایران از غرفه های افغانستانی و تاخیر در رسیدن کتب افغانستان به تهران، از نکات مثبت و منفی این نمایشگاه برای ناشران افغانستانی بود.

غرفه های کتاب افغانستان که هر سال پای ثابت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستند و امسال با بیش از 5 ناشر، پر تعدادترین مهمان خارجی نمایشگاه کتاب بودند، در این نمایشگاه از جنبه دیگری نیز خبرساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشران افغانستانی از تاخیر در رسیدن کتاب های خود به نمایشگاه به دلیل برخی ناهماهنگی ها گله مند بودند و برخی از آنها حتی تهدید به تخلیه غرفه و ترک نمایشگاه کتاب تهران کردند.

ناشران افغانستانی که برخی کتاب هایشان با 8 روز تاخیر به این نمایشگاه رسید با ابراز نارضایتی از این مساله، کم کاری مسئولان گمرک ایران را عامل اصلی این تاخیر عنوان کردند. به گفته ناشران افغانستانی، این مساله سبب شد تا آنها نتوانند کتاب هایشان را به طور مطلوب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

از سوی دیگر، برخی ناشران از مکانی که برای آنها در نظر گرفته بودند نیز گلایه داشتند.غرفه های افغانستان در این نمایشگاه جدا از بخش ناشرین داخلی و خارجی، در انتهای بخش جداگانه ای به نام بخش بین الملل قرار داشتند که به گفته مسئولین غرفه ها، حتی کسانی که به دنبال ناشرین افغانستانی بوده اند، به سختی موقعیت آنها را پیدا کرده اند.

سید نادر موسوی، مسئول انتشارات تاک و خانه کودکان افغانستان با اشاره به این مساله از مسئولین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواست تا با توجه به اشتراک زبان ناشرین افغانستانی و ایرانی، غرفه های افغانستانی در نمایشگاه سال آینده به بخش ناشرین داخلی ایران منتقل شود.

اما با وجود همه این مسائل، ناشران افغانستانی استقبال از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  و بازدید از غرفه های افغانستان را کم نظیر خواندند و از این بابت ابراز رضایت داشتند.

نشر «تاک» افغانستان که برای دومین بار به نمایشگاه کتاب تهران آمده بود، از استقبال بازدیدکنندگان از کتب نویسندگان افغانستانی ابراز رضایت کرد و آن را بهتر از سال گذشته توصیف نمود.

«محمد ابراهیم شریعتی»، مدیر انتشارات عرفان نیز گفت: «بازدید از غرفه های کتب افغانستان توسط ایرانی ها و افغانستانی ها بسیار خوب بوده و نسبت به سال های گذشته رونق بیشتری یافته است.»

«عبدالهادی احراری»، مدیر انتشارات احراری نیز نمایشگاه امسال را نسبت به سال گذشته پربار تر خواند و از افزایش بازدید مخاطبان ایرانی از غرفه های کتاب افغانستان خبر داد.

افغانستان با 11 ناشر و نزدیک به سه هزار عنوان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت.

اتحادیه ناشران افغانستان در قالب 5 انتشارات سعید، انتشارات کودکانه، نشر واژه، انتشارات نعمانی و هم‌چنین انتشار صبح امید و در کنار آن، چهار انتشارات تاک، انتشارات عرفان، انتشارات احراری و انتشارات خانه کودکان افغانستان به صورت مستقل در این نمایشگاه بین‌المللی حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افغانستان نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب