Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه علمی و کاربردی قم با بیان اینکه هنرمندان قمی استعدادهای بسیار خوبی دارند که نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم باید با تخصیص وام از هنرمندان چاپ دستی استان قم حمایت کند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مریم سلمانی در ورکشاپ آموزشی چاپ دستی به روش سیلک اسکرین که در نگارخانه شهید کلهری دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار داشت:یکی از مشکلاتی که در دانشگاه‌های هنر قم وجود دارد این است که امکانات چاپخانه بسیار کم است درصورتی که هزینه این امکانات بسیار ارزان قیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم حمایت از دانشجویان رشته‌های هنر افزود: اگر امکانات وجود داشته باشد دانشجویان استعدادهای خود را به منصه ظهور می‌رسانند و در بازار کار مشغول فعالیت شوند.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی قم تصریح کرد: از آنجایی که تخصص چاپ سیلک اسکرین یکی از هنرهای با درآمد مناسب است اگر امکانات در اختیار دانشجویان رشته هنر قرار بگیرد آینده شغلی آن‌ها تأمین می‌شود.

سلمانی ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه ای برای بسیاری از مشاغل خانگی وام تخصیص داده است اما برای این حرفه هنری وامی تعلق نگرفته است در حالی که این هنر قابلیت این را دارد که در خانه انجام شود و جز مشاغل خانگی محسوب شود.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی قم با بیان اینکه هنر را باید آموزش داد و همه از آن بهره مند شوند،افزود: متاسفانه مشکلی که در رشته‌های هنرهای تجسمی وجود دارد این است که هنر در بند هنرمند قرار می‌گیرد و فقط برای نمایش در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که اساتید رشته‌های هنری آن چه را که آموختند به راحتی در اختیار هنرمندان نسل جدید قرار بدهند و دغدغه و مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

سلمانی بابیان اینکه هنرمندان قمی استعدادهای بسیار خوبی دارند که نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند خاطرنشان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم باید با تخصیص وام از هنرمندان چاپ دستی استان قم حمایت کند.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس