Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مبارزه با آفات در مزارع و باغ‌ها از این پس با این پرنده که به همت جوانان کشورمان طراحی و تولید شده است، دیگه سختی گذشته را ندارد.

رجبی، مدیر پیشگیری سازمان حفظ نباتات کشور یکی از این پهباد‌ها با تصویر برداری مسیر را مشخص و پهباد دیگر سم پاشی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی افزود: نکته جالب اینجا است در روش سنتی برای هر هکتار ۴۲۰ لیتر آب نیازاست که با پهباد فقط ۱۰ لیتر مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: سم پاشی در مناطق صعب العبور از مزایای دیگر پهباد کشاورزی است.

قزوین پایلوت طرح سمپاشی با پهباد در کشور است.

استان قزوین ۴۸۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.

انتهای پیام/

استفاده از پهباد برای سم پاشی مزارع در قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!

تین نیوز

کمبود ناوگان حمل ونقل در آستانه نوروز از معضلاتی است که صنعت گردشگری داخلی کشور را به چالش می کشد و همواره یکی از نقدهایی که مسئولان و فعالان گردشگری کشور از حمل ونقل  دارند نبود یا کمبود وسایل حمل ونقل عمومی برای مسافران نوروزی است تا آنجا که مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در تازه ترین اظهارات خود محدودیت ناوگان حمل و نقل را از مشکلات موجود در سفرها دانسته و گفته است: گرچه تلاش شده که از تمام ظرفیت های موجود ناوگان حمل و نقل  کشور استفاده شود ولی کمبود جدی است و در حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی با کمبودهایی مواجهیم.

به گزارش تین نیوز، گرچه به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری برای خدمت رسانی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند اما عدم تناسب عرضه و تقاضا در بخش حمل ونقل هوایی کشور در روزهای پرمسافر سال بویژه تعطیلات نوروزی کمبود ناوگان حمل ونقل هوایی را محسوس تر نمودار می سازد.

حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در این باره به خبرنگار تین نیوز گفت: در شرایط کنونی حمل ونقل هوایی کشور با  تأخیرهای متعدد و عدم تناسب عرضه و تقاضا رو به روست؛ کمبودهایی که نتیجه فرسودگی ناوگان هوایی و کمبود هواپیماست.

وی با تاکید بر این کمبودها توضیح می دهد: علت فرسودگی ناوگان هوایی را جستجو نکنید بلکه راز مافیای هوایی ایران را بیابید. تا مافیای صنعت هوانوردی از بین نرود صنعت هوایی در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرد. به تعبیری اگر چنانچه بتوانیم در صنعت خودرو حقوق مردم را حفظ کنیم در صنعت هوایی نیز خواهیم توانست.

پربازدیدترین خبر را بخوانید:

فرودگاه چابهار را با گنج بادآورده هم نباید ساخت

پرواز کالایی لوکس نیست

 رفیعی با اشاره به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه که پرواز را یک کالای لوکس دانسته و اذعان داشته بود که فقط گروه خاصی در جامعه از پرواز استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: بیش از  50 درصد حمل ونقل هوایی کشور را سفرهای زیارتی شامل می شود که آمار قابل ملاحظه ای از اقشار مختلف مردم را در برمی گیرد و تنها به یک یا دو درصد جامعه محدود نمی شود در نتیجه نباید پرواز را کالایی لوکس برشمرد. ذکر این نکته نیز لازم است که هزینه های این صنعت به اصطلاح لوکس (سوخت یارانه ای ) از جیب عامه مردم خرج می شود. اما متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که مردم عادی برای بلیت هواپیما مشکل دارند.

هیچ کشوری به اندازه ایران ایرلاین ندارند

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پایان گفت: متاسفانه تعداد ناوگان هوایی زیاد نیست. این در شرایطی است که تعداد متولیان زیاد است؛ هیچ کشوری به اندازه کشور ما ایرلاین ندارند؛ در کشورهایی مثل هند و چین یا روسیه و آمریکا که به لحاظ جمعیت و وسعت گسترده اند کمتر از ده ایرلاین فعالیت دارد در حالیکه در کشور ما بیش از پانزده ایرلاین فعال هستند. دلیل این موضوع شاید به این خاطر است که صنعت حمل ونقل هوایی در کشور ما صنعت لوکسی به شمار می رود و ایرلاین ها خوب از آن ارتزاق می کنند. این درحالی است که شاهد عدم سرویس دهی مطلوب به مسافران و تضییع حقوق آنها توسط ایرلاین ها هستیم. متاسفانه ایرلاین ها با لغو پروازها یا عدم سرویس به موقع یا اعلام تکمیل ظرفیت در برخی مسیرهای پروازی اجازه نمی دهند که مردم از حقوق خود در این صنعت به نحو مطلوب استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آماده باش ماشین آلات سازمان عمران قزوین در استقبال از بهار
  • ◄ کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!
  • پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است
  • اجرای طرح پایلوت مبارزه با موش‌های مغان، ورامین و موش کور
  • فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار
  • بررسی مشکلات روستای ویسرود شفت
  • رزمایش کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی
  • ورزشکاران جوانمرد مازندران تجلیل شدند
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • دانە پاشی برای پرندگان در روستای گلاز اشنویە